• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling maken tussen bedrijven en doelgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Hey allen,

Momenteel ben ik bezig met een Excel file en daarin wil ik een functie toepassen. Alleen weet ik niet precies hoe ik deze functie moet bouwen.

De situatie is als volgt:
In de Excel sheet zijn er meerdere tabbladen aanwezig. In het eerste tabblad heb ik een (verticale)rij met daarin verschillende bedrijven (meer dan 200).
In de tweede (verticale)rij van dit tabblad staat daarbij het werkgebied waarin het bedrijf actief is (dus bijv: "Recruitment, Logistiek, Geneeskunde, etc).

In het tweede tabblad van het Excel bestand heb ik een (verticale)rij met een aantal doelgroepen / klantengroepen.
Deze klantengroepen en doelgroepen wil ik verbinden met tags. (Tag voorbeelden: Consultancy, Human Resources, Legal Advice).

Vervolgens is het dan de bedoeling dat ik op een derde tabblad een functie kan maken waarin automatisch deze tweede groepen samengevoegd en weergeven worden.
Dus stel een bedrijf is werkzaam op het gebied "Marketing & Sales, Logistiek en Transport", dan krijg ik in Excel het bedrijf te zien, met daarachter alle klantengroepen die ook aan dezelfde tags gekoppeld zijn.

Weet iemand of zo'n soort functie goed te bouwen valt in Excel, en zou iemand mij daarmee kunnen helpen of anders een aantal guides / demo's toesturen waarin dit bovengenoemde uitgelegd wordt?

Alvast bedankt.

Mvg. N

Wellicht kun je ons voorzien van een voorbeeldbestandje..

Wellicht kun je ons voorzien van een voorbeeldbestandje..

Wellicht zo handig :) Zit nu even niet op mijn werkplek en kan ook niet bij het bestand direct.
Zal het later even opzoeken en een voorbeeld posten, komt in orde.

Bekijk bijlage Voorbeeld - Koppelingsbestand.xlsx

Zoals gezegd hierbij een klein voorbeeld bestand.

Je ziet dus in de eerste tab company names incl. de industrie waarin ze actief zijn.
In de derde tab staan klantengroepen waarachter meerdere tags benoemd worden.
En in tab 2 dient dus een matching list te komen waarbij alle klantengroepen achter elkaar weergeven worden per bedrijf.

Alvast bedankt.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan