Koppeling met database lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een code geschreven wanneer deze hard ingeklopt wordt. Dit betekend dat ik de youtube link in type de code wel werkt maar als ik deze link uit de database haal wordt de link niet goed geplaatst en werkt de code niet. Ziet iemand een probleem?

PHP:
<div id="left">
						<?php
						$row = mysql_query("SELECT * FROM video WHERE link = '" . $_GET['link'] . "'") or die (mysql_error());
						$result = mysql_fetch_object($row);
						?>
							<div class="flashunit">
							<object class="flashvideo" type="application/x-shockwave-flash" data=<? echo "$link"?>>
							<param name="movie" value=<? echo "$link"?> />
							</object>
							</div>

//<div id="video"><? echo "$result->link"; ?></div>
			</div>

Al vast bedankt voor jullie antwoorden

Extra uitleg

Er is nu al wat aantal keren gekeken op de pagina zo te zien. En nog niemand heeft iets geantwoord.

Misschien moet ik het nog een beetje meer uitleggen.

Het stukje code hier boven is een gedeelte dat een Youtube filmpje laat zien. Dit werkt als ik de link van het filmpje invoer. Alleen zodra ik deze zelfde link probeer uit te lezen van de database leest hij niks uit. Persoonlijk denk ik dat er iets fout gaat in de database is daar een speciale functie voor websites in een database te zetten?

Of zit er toch een fout in de code?

Al vast bedankt voor jullie hulp!!!

Ik zie een paar problemen in je code.
Op regel 7 en 8 echo je "$link" (overigens mag je de aanhalingstekens om $link weglaten), maar die variabele krijgt nergens een waarde en is dus leeg. Verder open je op die regels het php-deel met de tag '<?' in plaats van '<?php' (afhankelijk van de instellingen van de server kan dit wel werken, maar het is niet aan te raden).
Ook is het vreemd dat je op regel 4 het resultaat van de query in $result zet, maar daar verder niks mee doet.

probeer dit eens!
PHP:
<object class="flashvideo" type="application/x-shockwave-flash" data="<?= $link ?>">
<param name="movie" value="<?= $link ?>" />
Alleen <?= gebruiken als je server shorthand kan lezen!

Want als jij in je broncode kijkt, dan zal er
<object class="flashvideo" type="application/x-shockwave-flash" data=DeEchoData>
staan en volgens mij moet het
<object class="flashvideo" type="application/x-shockwave-flash" data="DeEchoData">
moeten zijn.

Laatst bewerkt:
@phobia, zoals supersnail al aangeeft is $link niet gedefineerd, het zal dus iets van "<?php echo $result->link; ?>" moeten zijn.

@Supersnail, <? is gelding zolang short_open_tag aanstaat in de server configuratie (standaard)
<?= werkt vanaf php 5.4 altijd, ongeacht deze instelling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan