• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling met externe excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesterf

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo,

ik wil een verzamelbestand maken die gegevens haalt uit externe bestanden.
maar ik heb 2 versies van het externe bestand.
dus ik wil een formule die eerst kijkt of het eerste bestand aanwezig is om daar te zoeken, als deze niet aanwezig is dan moet hij in het oudere bestand gaan zoeken
ik heb de volgende formule gebruikt:=
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D$1;'F:\DATA\EUGENE\EXCEL\Prognose 2009 definitief\[Delmee, prognose 2009.xls]Prognose 2009 in €'!$A$1:$G$73;6;0));VERT.ZOEKEN(D$1;'\\w2k3sbs1\sys\DATA\EUGENE\EXCEL\Prognose 2009\[Delmee, prognose 2009.xls]Prognose 2009 in €'!$A$1:$G$73;6;0);"klopt niet")

eerst kijkt hij in map definitief en daarna in map 2009

graag snel een reponds,

gegroet,

frank:eek:

=
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D$1;'F:\DATA\EUGENE\EXCEL\Prognose 2009 definitief\[Delmee, prognose 2009.xls]Prognose 2009 in €'!$A$1:$G$73;6;0));VERT.ZOEKEN(D$1;'\\w2k3sbs1\sys\DATA\EUGENE\EXCEL\Prognose 2009\[Delmee, prognose 2009.xls]Prognose 2009 in €'!$A$1:$G$73;6;0);"klopt niet")

Je formule ziet er uit als: =ALS(ISFOUT(A);A;B) terwijl je moet zeggen =ALS(ISFOUT(A);B;A)

graag snel een reponds,
Met dit soort opmerkingen maak je geen vrienden bij de vrijwilligers die hier actief zijn. Slechts een glimlach door je foute schrijfwijze. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan