• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling met google agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

Naar een bestand voorbeeld moet je niet vragen heb er geen voor.
Maar heb mij al zot gegoogled en vind er heel weinig over.
Is er al iemand in geslaagd om via excel gegevens in te voeren in de google calender

bv 5/5/20 10u tot 12 vergadering en ook wat uitleg bij.

wie heeft tips of links

niet wat ik zoek is met tussen stap moet direkt van excel naar google. En waar dit gevonden

google excel ics of csv ics krijg tig reacties gn kant en klare zoals outlookagenda
(leuk, telegramstijl zonder leestekens)

Laatst bewerkt:
Is vrij gemakkelijk.
Je kan afspraken importeren vanuit excel als CSV bestand.
Er zijn een paar regeltjes.
Je moet deze minimale layout van het excel bestand behouden, je kan wel zaken toevoegen.
Het formaat van de datum moet zijn MM/DD/YYYY (Amerikaanse datum nota)
Er zit een macro in die het excel bestand Afspraken,deze macro slaat het excel bestand op als een CSV bestand. (in het voorbeeld op de D schijf in de map test)
Je kan met Ctrl+ q de macro laten lopen.
Dit opgeslagen CSV bestand kan je importeren in de Google kalender.
Je gaat met de muis naar de kalender waar je afspraken wilt inzetten,er verschijnen drie stippen, daar selecteer je Instellingen en Delen, nadien selecteer je Importeren en Exporteren, selecteer het CSV bestand en druk op importeren. Klaar.
In bijlage het excel bestand Afspraken en het CSV bestand google CSV

Bijlagen

moet rechtstreeks uit excel gebeuren
niet via een tussen stap

maybe able2read 2technical4you also>1step notstraight

Bijlagen

• Schermafbeelding 2020-12-26 204048.png
    Schermafbeelding 2020-12-26 204048.png
    24,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ik doe het als volgt:
In windows 10 ingesteld dat ics file standaard geopend wordt met de ingebouwde kalender van windows 10 welke gekoppeld is met google agenda. Hyperlink maken. Zodra de hyperlink aangeklikt wordt, wordt agenda geopend met de vraag of de gebeurtenissen geimporteerd moeten worden. Al met elkaar 2 klikken werk. Ben trouwens wel benieuwd of je met de suggestie van Cow een werkende Macro kunt maken. Dat lijkt me nog een hele uitdaging.

Ondertussen kent iedereen hier wel de gewoonten van onze pappenheimer.
Ik heb gewoon helemaal in dezelfde telegramstijl zonder leestekens als TS geantwoord.
Als je deftig googelt, dat is ook een kunst, dan vind je inderdaad wel één en ander. Enkel dat wou ik aangeven.
Dat het geen kant en klare oplossing zou worden, dat had ik ook "kort" geduid.
Het zou me onlogisch, zelfs alarmerend slordig lijken dat je met een doodsimpele macro zonder ook maar de minste verificatie je Google-agenda zou kunnen wijzigen.
Verder ben ik nog nooit in contact gekomen met Google-agenda, dus ben ik een complete leek.
Maar met wat ik las, was ik er stellig van overtuigd, dat het bij de 2 aangereikte oplossingen (CSV en VBA) zou blijven en dat je toch nog even zelf de boel moest triggeren.
Leek als ik ben, lijkt de oplossing van Gober misschien nog net een stapje meer.
Dit is reactie #12, effen kijken hoeveel vooruitgang er nog zal gemaakt worden.
Het wordt alleszins geen éénvoudige agenda-aanpassing zoals "Excel>Outlook"

Laatst bewerkt:
is al niet simpel om binnen te graken in google
das de eerste serieuze opstakel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan