• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling naar ander excel bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mask
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mask

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Help !

Hoe die ik dit:
Ik heb een excel document met in de eerstekolom personeelsnummers, in de tweede kolom de namen, in de derde kolom de straat, in de vierde kolom de woonplaats enz enz.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat als in een ander excel document bijvoorbeeld alleen het personeelsnummer intik dan alle andere gegevens die bij dat perwsoneelsnummer horen uit het andere excel automatisch worden meegenomen.

Het komt er dus op neer dat ik een groot excel bestand het personeelsgegevens ± 2500 en in het andere excel bestand moet het zo zijn dat als ik bijvoorbeeld alleen het personeelsnummer intik alle andere gegevens die bij dat personeelsnummer horen dan automatisch worden meegenomen in het andere excel bestand.

Ik hoop dat iemand mij het wil uitleggen.

mvg

Ron

Hallo Mask,

Persoonlijk zou ik voor iets dergelijks eerdere opteren voor ACCES.

Groetjes van Marrosi

Dit kan prima met Excel, hiervoor heb je Access niet nodig.
Gebruik de functie Verticaal zoeken.
Dit gaat het gemakkelijkste als volgt:
Open de sheet met de personeelgegevens.
Open eveneens je andere sheet.
Klik bovenin de formulebalk op het =-teken en kies dan links voor VERT.ZOEKEN. Stapsgewijs wordt aangegeven wat je moet doen.
Bijgaand een voorbeeldje met personeel in sheet Personeel1 en opgave voor zoeken in Personeel2. Vul het nummer in in de witte cel en de rest wordt opgezocht.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan