• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling naar andere bestanden // BIJWERKEN - DOORGAAN - #VERW!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdhoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
4
Beste experts,

Ik heb twee vraagjes, die volgens mij niet zo ingewikkeld zijn, alleen ben ik er nog niet helemaal uitgekomen...

1)
- Voor het opstellen van een dagelijkse dienstlijst heb ik een blanco-dienstlijst gemaakt waarin datum en ingeroosterde collega's ingevuld worden (oa dmv validatie en keuzelijsten).
- Eén van de in te vullen functies op de dienstlijst wordt ingelezen uit een ander excelbestand met daarin een jaarrooster voor de betreffende functie.
- Bij het openen van de blanco-dienstlijst vraagt excel of de koppelingen naar de andere gegevenbronnen moeten worden bijgewerkt.

- Is het mogelijk om de gewenste keuze voor BIJWERKEN automatisch te laten verlopen zodat de gebruikers van de dienstlijst niet steeds handmatig op BIJWERKEN hoeven te klikken? :rolleyes:


2)
- Voor een totaaloverzicht over meerdere teams heb ik een overzichtsbestand gemaakt waar op basis van een ingevoerde datum weergegeven wordt wie er die dag dienst had.
- Voor sommige teams worden de dienstlijsten enkele dagen vooruit gemaakt, voor andere teams één dag vooruit.
- Als er in het totaaloverzicht verder vooruit gekeken wordt dan dat er vooruit dienstlijsten zijn gemaakt, levert bij het openen van het bestand na de vraag mbt BIJWERKEN de opmerking op dat een of meer koppelingen niet kunnen worden bijgwerkt (voor die dagen zijn de dienstlijsten nog niet gemaakt). Er dient dan op DOORGAAN geklikt te worden. Het klikken op DOORGAAN wil ik graag automatisch laten gebeuren (het antwoord op mijn eerste vraag geeft daar de oplossing al voor).
- Als er nog geen gegevens beschikbaar zijn geeft excel #VERW!

- Is er een mogelijkheid om #VERW! niet zichtbaar te laten zijn (niet verschijnen, of qua kleur weg laten vallen in de achtergrond? Met voorwaardelijke opmaak is het mij nog niet gelukt, wie weet raad? :rolleyes:

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan