• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling naar Excel 2007 tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Als je in Excel 2007 een tabel maakt via INSERT-TABLE (INVOEGEN-TABEL) en je probeert deze tabel met een koppeling te plakken in een nieuw bestand, dan is de optie PASTE LINK (koppeling plakken) niet beschikbaar.
Ook onder het tabblad DATA zie ik geen optie om een koppeling te maken naar een dergelijke tabel.
Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen?

Beste reneemettrie ;)

De tabel handmatig maken, dan kan men wel een koppeling maken.

Groetjes Danny. :thumb:

Is niet echt een antwoord op mijn vraag :shocked:.
Dan ben je ook de voordelen van een exceltabel kwijt.
Ik had gehoopt nu eindelijk een koppeling te vinden die ook correct werkt als je gegevens TOEVOEGT.

Als je een tabel maakt met Insert Table:

• Wordt automatisch de naam van de tabel (zelf gegeven, of door Excel) aangepast als je rijen toevoegt (o.a. nuttig voor draaitabellen)
  • Worden op de tabel gebaseerde grafieken aangepast als je onderaan een gegevensrij toevoegt
  • Worden automatisch de opmaak, berekeningen, data validatie overgenomen nadat je één gegevensrij hebt ingevoegd
  • Als je een berekening in één rij wijzigt wijzigt ze ineens voor alle rijen
  • Krijg je automatisch een filter
  • Wordt het maken van subtotalen een stuk eenvoudiger
  • Voor wie van kleurtjes houdt: allerlei stijen beschikbaar

Dus redenen genoeg om ze te gebruiken denk ik :)

Post eens een lege tabel met die koppelingen , ik zal eens kijken wat excel 2010 daar mee doet .

Daniël,

Een tabel gaan posten lijkt me niet nodig, je typt gewoon een rij met veldnamen en 1 gegevensrij, daarna INSERT TABLE.
Je zal dan zien dat PASTE LINK naar een ander bestand niet werkt, dus ik kan geen koppelingen gaan posten...

Wat wel gaat:
.
Ik geef de tabellen in het bronbestand zelf een naam (via naamvakje) en kies daarna Insert Table.
In het doelbestand moet je dan blijkbaar 2 dingen doen:
1. Connections, Browse for more. Je ziet dan enkel je zelf gemaakte namen, niet de tabelnamen gemaakt door excel
2. Existing connections - je krijgt dan o.a. de mogelijkheid de tabel als tabel in te voegen

Na openen van doelbestand kan je een refresh doen
Bronbestand openen als doelbestand openstaat geeft foutmelding

Ik ben niet geheel mee , als ik je uitleg volg en nog 1 klikje meer doe dan kan ik koppelen naar andere bestanden . Of daadwerkelijk deze gegevens dan ook kunnen gebruikt worden ? niet getest .

Bijlagen

• renee.jpg
    renee.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 102
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan