• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling openen in desktop App i.p.v. Browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabebanaan3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2023
Hallo,

Wanneer ik vanuit SharePoint een koppeling kopieer, dan krijg ik een link die wordt geopend in de webbrowser.
De bestandsnaam van de koppeling ziet er als volgt uit: (voorbeeld)

[TABLE="width: 64"]
[TR]
[TD="width: 64"]https://BedrijfX.sharepoint.com/:x:/r/sites/Bedrijf X/Shared%20Documents/Map1/1.%20test%201%20-2%203%20-%4%205.xlsx?d=w7b028f1ac2b44de0bd04bd3fce86c658&csf=1&web=1&e=4bW28K[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Wanneer ik de koppeling bewerk door het gedeelte dat in het rood wordt weergegeven weg te laten,
dan opent het bestand in de desktop-App.

Nu mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de koppeling die ik kopieer er direct uitziet als volgt?

[TABLE="width: 64"]
[TR]
[TD="width: 64"]https://BedrijfX.sharepoint.com/:x:/r/sites/Bedrijf X/Shared%20Documents/Map1/1.%20test%201%20-2%203%20-%4%205.xlsx[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ik snap niet helemaal wat je wilt/bedoelt. Je kopieert iets ergens uit, in dit geval dus SharePoint. Dat programma biedt je dus een link aan, die compleet is. Je kunt natuurlijk nergens instellen dat je bij het kopiëren niet het complete deel kopieert. Hooguit kun je, wat je al doet, een deel van de kopie gebruiken voor het vervolg. Da's een handmatige actie, lijkt mij. Of je moet in (ik vermoed dat het om een Excel bestand gaat) Excel een macro hebben waarin je in een inputbox de string plakt, dat de macro dan alles vanaf het vraagteken verwijdert en de rest gebruikt om het bestand te openen. Maar dan heb je dus de app al geopend. Wat natuurlijk óók prima werkt :).

Hallo OctaFish,

Bedankt voor je reactie,
Met een inputbox lijk me een gedoe ,,,,,,,

Dacht er je misschien ergens dit kon instellen.
Ik ga een hulpkolom maken en ga dan zorgen dat alles dat links van het vraagteken in deze kolom komt te staan.
Heb dus nu eigenlijk m'n eigen vraag opgelost, :D
De vraag is bij deze opgelost, maar mochten er nog andere ideeën zijn, dan hoor ik het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan