koppeling Outlook met verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter flrs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flrs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Beste HelpMij lezers,

Ik ben op zoek naar een koppeling Outlook met Windows verkenner

Deze koppeling is handig voor ons om snel te kunnen wisselen tussen de email die we mbt een bepaalde order hebben (in een map in postvak in / outlook)
en de documenten die we mbt dezelfde order hebben (in een map in Windows Verkenner)

Alvast bedankt!

Gr. Floris

koppeling Outlook met Windows verkenner

Hoi Floris,

Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek. Ik wil in de boomstructuur van Outlook (links in scherm|) mijn windows mappen zien zodat ik er doorheen kan surfen en er een mail naartoe kan slepen.

Heb je er al een plugin of iets dergelijks voor gevonden. Ben zeer benieuwd!

Gr. Sooj

Hoi,

Het is een beetje een oud topic, maar ik heb een goed antwoord.

Wij hebben hier op werk hetzelfde probleem, onze IT-er heeft de oplossing.
Hij gaat een handleiding maken (met plaatjes) zodat we het allemaal snappen.

Zodra ik die handleiding heb, zal ik deze (digitaliseren en) online zetten hier.
Hopenlijk heb je er wat aan.

Robert

ps. het heeft te maken met "mappenlijst" dit is 1 van de knoppen links onderin uit het rijtje email, agenda, contactpersonen etc. etc.

Geweldig. Ik wacht je document af. Als het is wat ik bedoel ben ik er zeer mee geholpen!

Gr. Sooj

Hoi Robert,

Ik wil niet opdringerig zijn maar kun je me ongeveer aangeven wanneer je de handleiding hebt? Ik wil er heel graag op wachten, maar een indicatie zou fijn zijn...

Mijn dank is groot!

Gr. Sooj :thumb:

Goedendag Sooj,

Mijn excuses voor het "lange" wachten.
Ik ben een weekje ziek geweest en kennelijk is de aangewezen persoon druk geweest met andere dingen.

Ik heb net gevraagd wanneer het klaar zou kunnen zijn.
Eind deze week op zijn laatst wil hij het af hebben, maar als andere dingen meer prioriteit krijgen schuift dat automatisch naar achteren :(

Dus heb je eigenlijk nog geen antwoord, maar het ligt momenteel dus wel bovenop de stapel.

Robert

Laatst bewerkt:
Hoi Robert,

Ik heb dit ook een tijdje laten liggen maar wil het nu weer oppakken. Heb je al iets aan de handleiding kunnen doen?

Gr. Sooj

Hoi,

"Wachten duurt lang" .... was het liedje van Bert en Ernie en Sinterklaas.

Volgens mij is de oplossing zo eenvoudig, dat je daar niet lang op hoeft te wachten en is Floris (de oorspronkelijke vraagsteller van juni 2009 !!) er al lang uit.

Maak gebruik van de rubriek 'Snelkoppelingen' in het Navigatiedeelvenster.

Maak daarin een nieuwe groep aan met een toepasselijke naam.
Sleep de diverse items naar Outlook en drop ze boven op de naam van de groep.

Zie bijlage

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 327
Laatst bewerkt:
Hoi Robert,

Ik heb dit ook een tijdje laten liggen maar wil het nu weer oppakken. Heb je al iets aan de handleiding kunnen doen?

Gr. Sooj

Hallo Sooj,

Misschien is bovenstaande een oplossing.

Tot mijn spijt moet ik zeggen, dat ik nog steeds niets heb.
Het is hier al een tijdje hooitijd. Mijn collega heeft dus geen tijd voor kleine probleempjes op kantoor. Ik zit hier ook nog steeds met smart te wachten :(

mvg,
Robert

Hoi vanveelen. Dit is eigenlijk niet precies wat ik bedoel. Op deze manier maak ik een snelkoppeling in Outloop zodat de map in verkenner opend als ik er op klik. Wat ik bedoel is dat je Outlook zelf als soort van verkenner gebruikt. Als ik links (in de emailstructuur) op een map (die verwijst naar een documentenmap op mijn server) klik dat dan de mailtjes rechts in het leesvenster zichtbaar worden. Weet je of dat ook kan?

Bvd

Gr. Sooj

Hoi,

Mogelijk bedoelt Robert hetzelfde met die 'handleiding' waar je al zo lang op wacht ....
Zelf denk ik dat het niet mogelijk is om Outlook te gebruiken om daarin de boomstructuur (dus eigenlijk het venster van de verkenner) zichtbaar te maken.

Wanneer je de verkenner hebt geopend, met de hoofd-/submap waarheen je geregeld mailtjes stuurt zichtbaar (dus die staat in de taakbalk als je Outlook actief hebt), kan je mailtjes vanuit outlook verslepen naar het Verkenners-item op de taakbalk, waarna de verkenner opent en je in de betreffende map het mailtje kan 'droppen'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan