"koppeling plakken" in Word 2003?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb een word document in Word 2003.

Hierin komt eenzelfde naam meerdere malen voor op verschillende plaatsen. Laten we zeggen; Jansen.

Wat ik eigenlijk wil is in de eerste regel de naam typen, bijv geachte heer Jansen en dat dat dan vanzelf word ingevuld op de andere plaatsen in dat document waar nodig.

Eigenlijk zoiets als koppeling plakken in Excel. Ik heb het nog niet kunnen vinden, weet iemand waar ik het moet zoeken?

Kijk eens bij de helptekst over veldcodes. In Word 2007 kan ik het zo snel even niet vinden.

Het werkt als volgt: je kunt met een Vraagveld (ASK veld in codetermen) een variabele definieren die bij het openen van een document een dialoogvenster opent, waarna je een waarde intypt. Vervolgens kun je de variabele op verschillende plekken in je document opvragen door een Veldverwijzing te maken. Je drukt eerst op <Ctrl>+<F9>), en typt vervolgens de naam van de variabele (bladwijzernaam) tussen de accolades. Met <F9> kun je vervolgens het veld activeren en de waarde inlezen.
Je kunt ook een vaste tekst hiervoor gebruiken, die je dan als Bladwijzer definieert. Het opvragen van de bladwijzer gebeurt op dezelfde manier.
Ook kun je een formulierveld gebruiken, waarbij je de bladwijzernaam weer gebruikt op andere plaatsen in je document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan