• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling plakken + opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeeuwtje1992

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Beste lezer,

Ik heb een zeer dringende vraag. In excel worden er scores bijgehouden van de leerlingen. Wanneer een score onvoldoende is kleur ik deze rood. Ik kopieeer dan de scores met speciaal plakken naar een ander blad, maar kan er echter niet voor kiezen om de opmaak mee te plakken. Ik kan wel het bolletje van opmaak aanvinken maar dan is het geen koppeling plakken meer.

Het gaat er dus om, als ik later de score en/of opmaak verander, dat het dan ook op het persoonlijke werkblad veranderd word, zonder dat ik er iets aan hoef te doen. Blad 1 is dus zegmaar het moederblad, wat automatisch de andere bladen aanpast.

Wie kan mij helpen?
Bij voorbaad dank!

Gr. Sjon

Wat je wilt gaat volgens mij niet, wat je dan moet doen is dezelfde opmaakregels toepassen op je "geplakte" cel.

mvg.

Leuk......

Ik vind het leuk dat je m'n vraag leest en enthousiast bent, maar aan zo een antwoord heb ik niets Ad sorry! :(

Laatst bewerkt:
Wat je wilt gaat volgens mij niet, wat je dan moet doen is dezelfde opmaakregels toepassen op je "geplakte" cel.

mvg.

Oke, ja klopt. Zo doen we het ook op het moment, maar voor echt een heleboel leerlingen is dit niet de makkelijkste optie. Zou het niet mogelijk zijn om even een formule of programma te tikken die dit uit kan voeren?

eerst de koppeling plakken,

daarna de opmaak plakken., dan moet het lukken. de regels worden dan gekopieerd.

Oke.....

Maar wanneer de score dan gewijzigd word van een onvoldoende naar een voldoende moet je ook weer de opmaak wijzigen? Het is de bedoeling dat je dezelfde celinhoud en opmaak behoud. Niet dat je later nog handmatig alle opmaak moet gaan doen.

Kun je niet op je persoonlijke blad de cellen een voorwaardelijke opmaak geven?
Dan zouden ze meekleuren als je wat veranderd

Met klein voorbeeldje kunnen we meer doen !

Je bedoeld....

Met een voorwaardelijke opmaak bedoel je dat iets pas inkleurd wanneer het een bepaalde waarde heeft? Zou een goede op tie zijn!

Uitvoering

Oke, dan gaan we dat proberen. Maar ik heb dan nog een paar afrondingsvragen. Werkt deze optie over een hele werkmap? En hoe of wat spreek je hem aan?

Je kan een berijk aangeven met welke cellen je dat wil.
En als het moet kun je elke cel een andere voorwaardelijke opmaak geven.

Neem aan dat het om cijfers gaat die je wil vullen ofzo ?

De inhoud

Het kunnen toetscijfers zijn. Maar als je het over een leesniveau hebt. Kan het ook A/B/C/D/E zijn.

Oke dan moet het gewoon gaan met een voorwaardelijke opmaak.

Kom je er uit of heb je een voorbeeld nodig ?

Voorbeeld

Een voorbeeld zou wel heel makkelijk zijn. Ik weet niet waar ik moet gaan zoeken ofzo.

Klik op de gekleurde cel en kijk ff in de voorwaardelijke opmaak
Vul een ander cijfer/letter in om te zien hoe de cel kleurt

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan