Koppeling PPS-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik heb pas een andere computer met windows XP erop. Ook al heb ik Windows Vieuwer 2003 geïnstalleerd, kan ik PPS-bst niet bekijken. Ik krijg een melding dat ik daar een programma aan moet koppelen. Hoe doe ik dat?

vr.gr. Marij

Met je rechtermuisknop op het bestand klikken, dan op Openen met, dan Windows Viewer aanklikken, en onderin ook aanvinken dat je pc het pps-bestand altijd opent met Windows Viewer.

Als ik rechts klik krijg ik "openen met" niet te zien. Alleen maar "openen". En dan de melding dat ik er een programma aan moet koppelen in via "mapopties" in "configuratiescherm". Maar ik weet niet wat ik in "mapopties" moet kiezen :confused:

In mapopties tabblad bestandstypen kiezen,scrollen naar pps,selecteren, dààr kiezen met welk programma dat geopend moet worden via wijzigen,dan klapt een venster open met een lijst van progeramma's en kies voor pps viewer,klik aan: dit type bestand altijd met dit programma openen.Als je Microsoft Office volledig installeerd dan wordt dit bestandstype vanzelf met Microsoft powerpoint-diapresentatie geopend en heb je geen viewer nodig.
Let wel dat bij mapopties-geavanceerd de optie "bekende bestandsextenties verbergen" uitgevinkt staat.

Laatst bewerkt:
Start - mijn documenten - extra- mapopties - bestandstypen
vervolgens scroll je naar beneden tot je pps tegenkomt en dan druk je op wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan