koppeling scanner Epson V300 en Email Morzilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter He

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
1
Sinds kort werk ik met het Email programma Thunderbird van Morzilla;voordien met Outlook.
Op mijn Epson scanner type perfection V300 zit een heel handige toets om rechtstreeks een scan naar het Email programma te sturen.
Toen ik Outlook gebruikte dus rechtstreeks naar Outlook,maar sinds ik het Email programma Thunderbird van Morzilla gebruik lukt het niet met deze toets;het wordt nog steeds naar Outlook gestuurd;wat ik ook probeer.
Met het "gewone" programma van Epson kan ik wel scannen naar Thunderbird,maar dat is omslachtiger.
Heeft iemand enig idee hoe ik direct naar Thunderbird kan gaan met de toets op de scanner ??
 
Epson naar Thunderbird

Hoewel ik Outlook of iets dergelijks nooit gebruikt heb en ik ook nooit de behoefte heb gehad om een gekopieerd document direct via Email te verzenden, hield je vraag mij ook bezig. Had zou toch wel handig zijn als................

Vooraf:
Ik gebruik Windows XP SP3 met Thunderbird 2.0.0.24. Ik heb wel even aan versie 3 van Thunderbird geroken maar ben weer snel naar de versie van feb, 2010 van Thunderbird terug gekeerd. Verder gebruik ik de Epson V500. Ik denk dat het een en ander er niet veel to doet.

Ga naar program Files/Epson/Creativity Suite/Attach to Email/ daar staat MailerDB.ini.

Open MailerDB.ini met het kladblok. (Ik heb het kladbok voor dat doel altijd op mijn bureaublad staan; ik sleep dan het betreffende bestand dan naar het kladblok).

Kopieer dan de (AOL)-reeks en voeg die achter alle andere reeksen. Verander de naam (AOL) in (Thunderbird) en sla MailerDB.ini weer op.

Herstart het systeem.

Als het goed is dan ontdek je na het opstarten via

Start, programma's, Epson Creativity Suite, Attach to Email dat er nu Mozilla Thunderbird in het Menu staat. En inderdaad als met Attach to Email opstart dan opent zich een Email van Thunderbird en kun je je document inscannen of eerst inscannen waarna Thunderbird zich opent via Attach to Email en het document als een bijvoegsel aan de Email koppelt.

Zo eenvoudig als ik het hier beschrijf ging het natuurlijk niet!

Ik heb Thunderbird 2.00.24 ook nog eens geheel verwijderd en daarna weer geïnstalleerd, kennelijk blijft de email database bij het verwijderen gespaard.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het gaat dus om de MailerDB.in

Succes,
Jaap

Nog even dit. Als je Thunderbird hebt verwijderd, dan twee maal herstart toepassen en eventueel een programma die je register opschoont (RegMech b.v.). Dan Thunderbird opnieuw installeren. Na installeren weer twee maal herstart en eventueel register opschonen, dan werkt het systeem weer feilloos.
:)--))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan