Koppeling tussen Excel en Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

Ik wil graag een gevuld Excelsheet (wat continue geupdate wordt) als onderdeel in een Word document hebben.
Het resultaat zou op de eerste pagina een (deel van een) tabblad moeten zijn, en op de tweede pagina dezelfde data maar dan in grafiek form.

Dit is mij allemaal gelukt.
Het vervelende is echter dat als ik de Excelsheet niet geopend heb ik foutmeldingen krijg.
De foutmelding is de volgende:
\\ASTERIX kan niet worden gevonden. Controleer de spelling van de naam en de locatie van het bestand.

Als u het bestand opent in de lijst met laatst geopende bestanden (menu Bestand), controleert u of de naam van het bestand is gewijzigd en of het bestand is verplaatst of verwijderd.

(\\ASTERIX is de naam van het domein).

Deze melding komt nu 3 keer achter elkaar voor.
Na het wegklikken er van zie ik wel een oude versie van de inhoud van het betreffende excelsheet.

Als ik de Excelsheet echter open, en daarna het Word document, dan is er niets aan de hand.
Probleempje daarbij is dat degene voor wie het Word document bestemd is niets met het Excel sheet te maken hoeft te hebben; de gebruiker mag de data namelijk niet aanpassen. Hij kan straks dus de Excelsheet niet openen, en krijgt dan al die foutmeldingen.

Wat kan ik hieraan doen?
Of: is er een andere mogelijkheid om dat te koppelen zodat ik wel data kan wijzigen in de Excelsheet, maar dat Word niet continue foutmeldignen weergeeft?

Mijn dank alvast!

groet,
Dave.

PS MS Office versie is 2000 en de taal Nederlands (kun je al zien aan de foutmelding :) )

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Heb je het gemaakt met koppelingen?

Of te wel gewerkt met Link velden:
{ Link Excel.Sheet.8 “C\\Documents and Settings\\Admin\\Desktop\\Map1.xls” Voornaam!R1K1:R8K2” \a \f 4 \h }

Uit jou verhaal maak ik op dat Word het pad niet kan vinden naar Astrix.

Wellicht kun je dat veranderen in de veldcode (zie voorbeeld boven)
Door ALT+F9 te toetsen zie je de veldcode.
Wellicht kun je hier de Letter van de netwerkschijf opgeven ipv "Asterix"

Word zou hem dan wellicht wel kunnen vinden.

See Yah! :thumb:

Nou....

Ik merk een beetje uit je verhaal dat je niet hetzelfde hebt gedaan als wat ik heb gedaan.
Ik heb een Excelsheet met een aantal gevulde velden.
Daarna heb ik een Word document gemaakt en wil in het Word document de betreffende velden zien.
Dus niet Word in Excel, maar Excel in Word.

Toch ga ik straks proberen wat je hierboven zegt (ben nu niet op het werk).
Het pad maakt weinig uit, blijkt.
Als ik nu de U: schijf koppel of \\ASTERIX\...... etc. , dezelfde melding komt tevoorschijn.

Na Joost's aanwijzing zelf opgevolgd te hebben merk ik dat hij toch iets dergelijk geprobeerd heeft.

Ik heb zelf ook niet stil gezeten en heb mijn probleem in een andere omgeving uitgestald.
Het bleek dat er hier geen probleem is!

Ik heb hier een koppeling gelegd d.m.v. speciaal plakken.
Als ik dan Excel niet open en wel alleen het Word document, dan krijg ik de vraag of ik de gegevens wil updaten.
Uiteraard wil ik dit, en voila, precies datgene wat ik wil.
Nogmaals hetzelfde gedaan maar dan in het ASTERIX domein, en :( Exact dezelfde melding.

Ik ga de hele opzet maar zo maken dat ik niet in de ASTERIX omgeving hoef te zijn.
Het is een work around, maar ik kan moeilijk hier gaan vragen of jullie weten welke restricties er op het ASTERIX domein zitten ;)

Wel bedankt Joost!

groet,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan