• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling tussen hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnLiempde

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Ik heb een document waar ik werkorders weg schrijf naar een map genaamd "werkorders" hij slaat ze op onder de naam Werkorder en daarachter een nummer 20160000, er komt elke x een cijfer bij.

is het mogelijk om de koppeling actief te houden tussen de 2 excel documenten, dus wanneer ik iets in de werkorder verander dat hij dit automatisch veranderd in de map waar alle werkorders samen staan.

Bekijk bijlage VB.xlsb

Als ik de aanname doe dat het werkordernummer gelijk blijft (zodat je dus wel altijd een referentie houdt) zou je iets kunnen doen met het change_event op bepaalde velden. Betekent sowieso dat je de werkorder als macro-enabled bestand op moet slaan. Ik zou het zelf dan zoeken in een soort template-betand waar de macro in staat waar je vervolgens de workorder in kopieert en opslaat.

Waar ik je voor wil waarschuwen is dat als iemand de workorder opent deze persoon macro's enabled moet hebben en dat het verzamelwerkboek gewijzigd moet kunnen worden terwijl dit mogelijk al bij iemand open staat.

Een andere, en ik denk betere, mogelijkheid is om een extra macro te maken in het verzamelwerkboek die je bv. dagelijks draait om de data te synchroniseren.

heb met een collega overlegt en die is voorstander om in het bestand wat weggeschreven wordt naar de map werkorders, daarin de bewerkingen in te doen (dit is alleen een monteur invullen en de status veranderen) deze 2 dingen moeten dan in het grote excel bestand bij die werkorder erbij geschreven worden.

iemand met een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan