• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling tussen "teken" en "bijbehorende naam"

Beegee59

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2020
In bijbehorend bestand zou ik graag willen dat op sheet 1 de vermelde rode X-jes met de daaraan gekoppelde naam, dat dan de naam op sheet 2 zichtbaar wordt op de overeenkomstige dag.

Dus het resultaat moet uiteindelijk zijn op sheet 2:
Maandag: gerrit
Dinsdag: Henk
Woensdag: klaas
Donderdag: Piet
Vrijdag: Henk

Wie kan mij helpen om die code te vinden?

Bijlagen

Voor Excel 365:
Code:
=FILTER('Werkblad 1 - Beschikbaarheid'!$A$3:$A$6;'Werkblad 1 - Beschikbaarheid'!B3:B6="x";"")

Zou je misschien de code in willen voeren in het bestandje wat ik heb geüpload, want bij mij werkt t niet

Beste Hulpen,
Gisteren heb ik een bestandje geplaatst en daar hebben jullie mij laten zien dat het mogelijk is om een naam aan een andere cel te koppelen. Echter was dit een testbestandje.
Ik heb geprobeerd om de code ook in mijn echte bestand te plaatsen, maar zonder succes.
Bijgaand treffen jullie het echte bestand aan: zouden jullie daar de zelfde techniek willen/kunnen toepassen?

Dus in het werkblad "PDF WEEK 31" zouden de namen (personen ##) moeten verschijnen die aangemerkt zijn met een rode X.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan