• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling van groepsvakken/keuzerondjes die niet gewenst zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicolas1

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Beste,

In mijn excel bestand gebruik ik redelijk veel keuzerondjes. Per vak zijn er 4 keuzerondjes, voor elk vak heb ik dan ook een groepsvak gemaakt om de keuzerondjes te scheiden. Het punt is nu dat ik voor elk vak een apart groepsvak maak maar wel dat ik elke keer de 4 keuze rondjes kopieer in het nieuw gemaakte groepsvak. Nu kwam ik er echter achter dat sommige keuzerondjes gekoppeld staan met keuzerondjes uit een heel ander vak. >> zie de print screen:plaatje1 excel.pngplaatje2 excel.png

Zoals er te zien is in het plaatje is zijn de keuze rondjes uit b52 gekoppeld met de rondjes uit B49 en B51. dus als ik een rondje selecteer in B52 dan worden de rondjes in b49 en b51 automatisch gedeselecteerd en hetzelfde geld voor het omgekeerde als ik iets selecteer in de andere 2. De groepsvakken overlappen elkaar echter niet en de keuzerondjes uit de andere vakken die te zien zijn werken wel normaal. Mijn vraag is dus hoe deze 'random koppeling' komt en hoe ik het kan verhelpen?

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

• plaatje excel.png
    plaatje excel.png
    11,3 KB · Weergaven: 46
Nicolas1,

Heb je al bij de eigenschappen van de keuzerondjes gekeken?

Om je goed te helpen hebben de helpers niets aan een plaatje.
Zet het bestandje zonder gevoelige info hier, dan is het misschien zo opgelost.
Als je dit niet wil maak dan een voorbeeld met dit.

Ik zie nu net dat je de vraag ook op een anderform heb geplaatst.
Waarom dit niet even vermeld?

Laatst bewerkt:
Nee heb nog niet naar de eigenschappen gekeken, maar wat is hierbij van belang? Ik zal het gehele bestand even uploaden om het makkelijker te maken, en dan zit het probleem bij b49, 51, 52 (ook bij wat andere maar even makkelijker om dezelfde aan te houden). Klopt ook op een ander forum gemeld maar wat later, hoe sneller de oplossing hoe beter aangezien het haast heeft! Bekijk bijlage Innovate Dementia Outputstest2.xls

Als je haast hebt kun je beter betaalde hulp inhuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan