• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling verbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk123456

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Hallo,

Ik heb een Excel bestand naar een andere map verplaats waarna ik de koppeling met een ander bestand moest bewerken.

Dit is gelukt, echter de oude koppeling blijft ook nog staan waardoor er elke keer wanneer ik het bestand open de volgende vraag wordt gesteld:
Koppeling bewerken 1.png

Wanneer ik vervolgens via koppelingen bewerken de oude koppeling probeer te verbreken lukt dit niet omdat deze in de lijst met koppelingen blijft staan.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Het bestand kan ik niet uploaden vanwege vertrouwlijke informatie.

Draai onderstaand code eens in het bestand waarin zich dot voordoet.
Code:
Sub hsv()
ThisWorkbook.ChangeLink [COLOR=#3366ff]"c:\users\hsv\desktop\Map2.xlsx"[/COLOR], _
  [COLOR=#ff0000]  "c:\users\hsv\desktop\Map3.xlsx"[/COLOR], xlExcelLinks
End Sub

Het blauwe is het werkboek waaraan het gelinkt was/is, en het rode waarin ze gelinkt moeten worden.
Wel even wijzigen aanbrengen van toepassing aan het pad en map.

Je kunt met zoeken en vervangen ook een eind komen (Ctrl+H). Hiermee kan je binnen formules de oude link vervangen door de nieuwe (zie plaatje).

zoeken_vervangen.jpg

Dat is dus het probleem, de verwijzing van de oude koppeling is nergens in de forumules in het document te vinden.

Hij staat echter nog wel bij koppelingen en daar wil ik hem weg hebben.

Ik vermoed dat de koppeling in een named range zit.
Kijk op het lint onder Formules bij de Name manager (ik heb een Engelse Office dus ik weet even niet hoe dit in de NL-versie heet).

Ik denk dat ik het bestand maar opnieuw opbouw, is denk ik minder werk. Bedankt iigv

Hoe draai ik deze code?
Rechtermuisklik op bladtab → programmacode weergeven en plak de code in het witte vlak.
Cursor achter "Sub hsv()" → druk F5.
Controleren of de koppelingen zijn verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan