koppeling word-excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertSpeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2011
Ik heb een map met een word docoment en een excel excel werkblad In het word document staan koppelingen naar het excel werkblad
Als ik de hele map kopieer en het word document in de gekopieerde map open wordt hierin naar het originele excel werkblad verwezen en niet naar de gekopieerde versie
Dit is in office 2007. In office 2003 werd dit wel correct gedaan
Kan iemand mij zeggen hoe dit is op te lossen

Als ik mijn gegevens op usb stick wil meenemen moet het mogelijk zijn een map hierop te zetten zonder dat ik allerlei trucks moet uithalen om verwijzingen aan te passen.
Zoals al eerder vermeld werkte dit in office 2003 wel dus waarom niet in latere versies

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nu vergis je je toch écht
Bij het kopiëren van een Excelmap worden de verwijzingen in Word niet aangepast, maar de koppeling met de versie op de 'oorspronkelijke' locatie aangehouden. Een verwijzing bevat niet alleen de plek binnen het betreffende bestand, maar ook het pad naar dat bestand.
Het zou ook wel vreemd zijn, want hoe kan Word 'ruiken' dat je met een copietje van een map de bedoeling hebt de verwijzingen aan te passen van de originele map naar de kopie .....
Je verhaal gaat wel op bij verplaatsen, maar dat gebeurt alleen als je tegelijkertijd ook het Word-document hebt geopend, anders verliest Word (het zicht op) de koppeling en moet je die opnieuw herstellen.

Het dilemma voor jou is dus kennelijk, dat je een originele situatie wilt behouden en tegelijk van het geheel een kopie maken, waarbij in Word de verwijzingen worden aangepast. De handelingen om dit te bereiken:
Open het Word-bestand en hierna de gekoppelde Excelmap.
Sla de Excelmap op met 'Opslaan als' op de nieuwe lokatie (als het goed is worden de koppelingen in Word nu direct aangepast, controleer dit, is dit niet het geval kies dan voor de optie 'Koppelingen bijwerken', terwijl de Excel-map al wél op de nieuwe lokatie is opgeslagen, maar nog niet afgesloten).
Sla tenslotte het Wordbestand op met 'Opslaan als' op de nieuwe lokatie.

Het oorspronkelijke Word-bestand houdt de koppeling met de Excel-map op de oude lokatie (want immers, daar verandert niks aan)
Het 'nieuwe' Word-bestand heeft de koppeling naar de nieuwe lokatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan