• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hoe maak je de koppeling vert.zoeken .
data uit blad twee en weergeven met formulieren
heb hem wel maar een copy ik wil gewoon weten hoe ik het zelf kan maken bvd

Hoi,

Stel je vraag wat duidelijker.
Als je hem wel 'hebt' maar dan als kopie, kan je in die werkmap de code toch achterhalen en analyseren?

Teun

ik voeg het bij vertel even wat ik hier verkeerd doe

Bijlagen

Je zoekt de waarde 4 in kolom A van werkblad klanten, wat er niet in staat.

Vervolgens wil je de waarde van de eerste kolom in het bereik klanten weergeven, wat dus opnieuw kolom A is. Dit wil zeggen dat als de waarde 4 gevonden wordt, het resultaat van de formule eveneens 4 is.

Hoi Dinoshopper,

Bijgaand een voorbeeld van het gebruik van een combobox, met de optie om uit de gelinkte tabel naam- en adresgegevens te genereren.

Bekijk de eigenschappen door de werkbalk 'werkset besturingselementen' te activeren en de eerste knop (ontwerpmodus) aan te klikken; vervolgens rechtsklikken op de combobox en 'eigenschappen' aan te klikken. Kijk bij 'LinkedCell' en 'ListFillRange'

Succes, Teun

Bijlagen

dat is precies wat ik wil maar nu wil ik dit zelf maken
en daar loopt het bij mij vast
adresse boek geen probleem ,maar die knop met index koppelen daar loopt het gewoon nog niet

Dino,

In de bijlage kan je alles vinden wat je zoekt.
Ga in Excel na - onder de helpfunctie - hoe de verschillende functies en formules in elkaar steken, en je komt er ongetwijfeld uit .....

Succes, Teun

Bijlagen

Ik ben bezig met het ontwerpen van een bestandje ook en was op zoek naar meer info over het werken met combo-boxen en moet zeggen dat ik hier interessante informatie heb gevonden.....

1 zaakje, ik zit met een formulier ... met daarin een combo-box....[Leg hier even uit wat mijn bedoeling is:]

De gegevens die in de combo-box zitten verwijzen naar het blad "gegevens"....

Wanneer ik dan een naam aanklik krijg ik de keuze tussen 4 pagina's....

Daarna krijg ik een knop versturen...

Wat is de bedoeling dan, wanneer ik op versturen heb geklik zou, de naam die in de combo-box is aangeduid moeten gekopieerd worden naar een bepaalde plaats van het aangeduide blad.... + zouden de gegevens van die naam moeten meekomen... dus eigenlijk zoals "Combobox - met zoektabel Index_Vergelijken.xls"

Het enige verschil is dus dat het in een formulier gebeurd + dat je aanduid naar welke pagina het moet gaan...

Hierbij stuur ik al hoever ik ben... maar er is nog serieus wat zoekwerk nodig voor mij ....alle hulp is alvast welkom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
djbartos, uit je bericht en bijlage maak ik op dat je nog weinig met formulieren hebt gewerkt. In dat geval moet je het eenvoudig houden. Ik ga hier niet de volledige code (die overigens maar heel kort is) uitschrijven, maar zal je enkele adviezen geven.
1. Gebruik geen selectievakjes maar keuzerondjes, daarvan kan er slechts 1 tegelijk aangevinkt zijn (met selectievakjes kun je dat ook wel bereiken, maar zoals gezegd: houd het simpel).
2. Bij het keuzevak verwijs je naar "gegevens". Dat is niet juist, dat moet zijn: Gegevens!B4:B24.
3. Wat moet er nu verder gebeuren? De naam die in de keuzelijst is gekozen, moet in C3 geplaatst worden; als keuzerondje 1 aangevinkt is in blad1, als keuzerondje 2 aangevinkt is in blad 2, enz. Dat kan met een eenvoudige if-opdracht (maar kan ook op een andere manier). Die opdracht plaats je onder de Versturen-knop.
4. Als de naam op bovenstaande manier in C3 is geplaatst, dan kun je C4 t/m C8 eenvoudig aanvullen met de opdracht vertikaal zoeken (index en vergelijken moet je hier niet gebruiken, vert.zoeken is slechts 1 functie en veel eenvoudiger). De vertikaal zoeken-opdrachten kun je in de code bij punt 3 plaatsen, maar je kunt ook gewoon die functie in C4:C8 plaatsen (voeg dan wel de voorwaarde toe dat C4:C8 leeg moeten blijven als C3 leeg is).
Met deze aanwijzingen zou het je moeten lukken. Maak veel gebruik van de helpfunctie van Excel, alle opdrachten worden daarin zeer goed uitgelegd, meestal met voorbeelden waar je veel van kunt leren.

Bedankt voor de nuttige info al...

Ik ben er al een eind mee opgeschoten...

Eén probleempje nog... is het mogelijk om in 1 combo-box de naam + de voornaam de laten selecteren.

Want nu heb ik enkel de familienaam.... wat voor problemen kan zorgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan