Koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Ik heb een tabel "Aanvraag" Hier wordt bij een nieuwe aanvraag automatsch een aanvraagnummer aangemaakt.
Tevens heb ik tabellen van 5 afdelingen (A, B, C, D en E)
Nu heb ik op het formulier "Aanvraag" Deze 5 afdelingen staan met daar achter een Ja/Nee Functie. Achter de ja/nee veld heb ik een Button "Ga Naar"
In de praktijk zullen altijd 2 afdelingen rekeningen aan 1 Aanvraag.
Nu wil ik graag als ik "Ga Naar" aan click bij "Afdeling A" dat ik direkt automatich Naar de record in het formulier "Afdeling A" ga, met de juiste aanvraag nummmer. Mocht dit nummer nog niet bestaand dat moet er een nieuwe record worden aangemaakt, met de vermelding "Wil u een nieuw project aanmaken Ja/Nee. Bij Ja een nieuwe record, bij nee weer terug naar de aanvraag.
Ik kan nu met de button het juiste formulier, maar ik wil nu direkt naar de juiste record of een nieuwe record.
Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Een ander bijkomend probleem is dat ik het projectnummer over neem van de afdeling terug naar de aanvraag. Nu wil het probleem dat ik 2 afdelingen selecteer. De ander 3 geven nu een foutmelding waardoor het hele formulier blokkeerd. Hoe kan ik deze foutmeldingen negeren.

Bij voorbaat dank,

Malawi

Ik snap je structuur niet; maar als ik naar de rotste variant kijk, dan heb je voor elke afdeling een eigen tabel gemaakt, en een eigen formulier. Die constructie zou ik, als er althans geen zwaarwegende argumenten zijn om de afdelingen te splitsen, terugbrengen naar één tabel en één formulier. Op dat moment kun je de aanvraag gelijk aan de juiste afdeling hangen.

De constructie is opgezet zodat elke afdelijng een eigen(Automatisch)een projectnummer heeft. Deze wordt elk jaar gerest met Prefix van jaartal.
Ik heb de koppelingen eigenlijk wel nodig. En hoe ik die foutmelding kan omzeilen zodat mijn formulier op tilt slaat en b;lanco weergeeft.
Misschien kun je mij toch een stuk op weg helpen.

Bij voorbaat dank,

Malawi

Ook met één tabel kun je voor elke afdeling een uniek eigen nummer genereren; dat is een relatief simpele klus. Nu heb je het jezelf bijzonder lastig gemaakt. Ik zou zeggen: post een voorbeeldje, want dit is te ingewikkeld om zelf even snel na te bouwen.

Wat je wilt gaat never werken; je denkt dat je voor elke afdeling een uniek nummer maakt, maar dat doe je niet. Reden: je gebruikt een Autonummer veld voor je ID. En dat betekent, dat elk record met hetzelfde getal begint, namelijk 1. Je denkt dat nummer uniek te kunnen maken door de notatie voor elke tabel anders te maken, zoals '"113"000' voor [TblAfdelingA] en '"213"000' voor [TblAfdelingB], maar dat is zo ongeveer hetzelfde als een identieke vijfling een t-shirt aan te trekken in verschillende kleuren, zodat je ze uit elkaar kunt houden. Dat gaat natuurlijk niet, want zodra het t-shirt uit is, zie je het verschil niet meer :)

Omdat je opzet op deze manier volkomen hopeloos is, raad ik je toch aan weer terug naar de tekentafel te gaan, en iets te maken met één tabel voor de afdelingen, en die te koppelen aan de aanvragen. Het is doodzonde om hier nog veel tijd in te steken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan