• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen binnen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Hallo forumgangers,

Ik weet niet zeker of mijn vraag al eens eerder aan bod is gekomen, maar weet wel dat het een behoorlijk specifieke vraag is.

Ik werk momenteel ergens waar ze veel gebruik maken van bepaalde checklisten. Ik wil deze gebruik enigsinds automatiseren door enkele stappen in excel te verwerpen.

een van de stappen is een mail voor ICT waarin belangrijke gegevens staan opgenomen.
Mijn vraag is als ik dit verwerk in een excel overzicht (waarbij ik bepaalde cellen koppel aan invulvelden). Kan ik dan iets toevoegen wat van dat veld een mail maakt (met standaard mensen waar dit naar toe gesturud mag worden).

Hierbij is het dus niet de vraag om het hele bestand te sturen, maar een onderdeel van het bestand, of werkmap als het niet anders gaat. Liefst ook niet als bijlage, maar als inhoud van de mail.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met de vraag en hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes Jorick

Ja moet wel lukken maar het is handig om een voorbeeldje te posten...

Hoop dat ik het goed heb toegevoegd.

het gaat om het grijze gebied dat ik in de mail wil toevoegen met standaar personen waar ik dit naar toe wil sturen. (is altijd het zelfde dus hier hoeft niets in gewijzigd te worden.
Ik moet er nog het een en ander aan veranderen, maar de basis blijft het zelfde.

Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Bekijk bijlage Map2.xlsx

Laatst bewerkt:
Onzettend vet!!!, is precies wat ik wil.

Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe ik dat bij een nieuw document kan doen (als dat mogelijk is).

Dan heb ik zelf ook wat geleerd.

Alvast gebdankt en R3000 helemaal bedankt!!!

als je in excel staat op Alt+F11 drukken.
Dan kom je in de VBA editor.
Je kunt de code dan kopiëren uit de macro en die in een ander bestand plakken.
Als je cellen etc. toevoegt, dan moet je het nieuwe bereik wel in de code aanpassen . (ik heb er in groene tekst achter gezet waar de range bepaalt wordt).

Als je nog vragen hebt dan lees ik ze hier wel.
Wil je je vraag wel op status "opgelost" zetten?

Dank je! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan