• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo allemaal!

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik ben bezig een lijst te maken (excel 2007) waarin ik in kolom A een offertenummer/naam wil plaatsen. Vervolgens is het dan de bedoeling dat de overige kolommen worden gekoppeld naar bijvoorbeeld:
C:\mijn documenten\NAAM UIT CEL A1\[NAAM UIT CEL A1.xls]Blad1'!A1

de excel-bestanden met de losse offertes bevinden zich steeds in een mapje met dezelfde naam als het excelbestand (de naam die ook in de A-kolom komt te staan)

Ik wil dus graag dat de waarde uit de a-kolom 2x gebruikt wordt om de koppeling te 'formuleren'

Kan dit?

Ik ga proberen een voorbeeldje bij te voegen.

Bijlagen

Ik ben inmiddels zover dat ik (na lang zoeken en speuren op dit formum) de koppelingen zover heb dat ze doen wat ik wil, dus bovenstaand probleem is eigenlijk opgelost.

Nu loop ik tegen het volgende probleem op (wat ik hier op de site ook al vaker heb gezien): Alle bestanden moeten geopend zijn voordat de koppelingen werken. En aangezien het op jaarbasis over ca. 200 bestanden gaat is dat natuurlijk niet te doen.

Is er een manier om in gesloten bestanden te zoeken?
Of kan iemand voor mij misschien een stukje vba maken waarin de bestanden één voor één geopend, de waarden in mijn lijst bijgewerkt en weer gesloten worden?
Overigens is het momenteel zo dat de waarden ook niet in de lijst blijven staan, sluit ik de lijst om hem vervolgens weer te openen dan zijn alle waarden eruit. Lijst en bronbestanden moeten open zijn en open blijven om de waarden in de lijst te houden. Wat hieraan te doen?

Of heeft iemand een nog beter idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan