• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen kunnen niet bijgewerkt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyaar

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hallo!!

Omdat ik al een aantal keer goed geholpen ben, probeer ik het nu nog een keertje. Ik heb een vraag over een messagebox die automatisch verschijnt wanneer ik mijn bestand open. In dat bestand staan koppelingen naar 2 andere bestanden. Ik wil graag die melding automatisch "beantantwoorden" via een macro (VBcode). Maar mijn vraag is dus, kan dit en hoe kan dit? De melding is alsvolgt:

Deze werkmap bevat een of meer koppelingen die niet kunne worden bijgewerkt.
- Klik op Koppelingen bewerken als u de bron van de koppelingen wilt wijzigen of de waarde opnieuw wilt bijwerken.
- Klik op Doorgaan als u de werkmap in de huidige staat wilt openen.
(hieronder dus de twee opties..)

Ik wil graag automatisch de tweede oplossing en geen messagebox zien.
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes

"Bewerken" -> "Koppelingen" -> "Prompt bij opstarten" en dan voor de 2e optie kiezen : "De waarschuwing niet weergeven en automatische koppelingen niet bijwerken"

PS: Gelieve eerst het forum te doorzoeken vooraleer een vraag te stellen. Als je zoekt op
koppelingen bijwerken
heb je direct het bovenstaande antwoord.

Laatst bewerkt:
"Bewerken" -> "Koppelingen" -> "Prompt bij opstarten" en dan voor de 2e optie kiezen : "De waarschuwing niet weergeven en automatische koppelingen niet bijwerken"

PS: Gelieve eerst het forum te doorzoeken vooraleer een vraag te stellen. Als je zoekt op
koppelingen bijwerken
heb je direct het bovenstaande antwoord.

Deze optie heb ik natuurlijk allang geprobeerd en dit werkte niet. De eerste melding gaat daarmee weg maar die had ik al in de macro geprogrammeerd. Het gaat om die tweede melding. Misschien nog een andere optie??

Vanuit hetzelfde bestand, zou ik het niet direct weten. Als het bestand vanuit een ander bestand geopend wordt, dan kan dit misschien helpen:

Code:
Workbooks.Open BestandsnaamMetPad, UpdateLinks:=0

Wigi

Hoi
bekijk onderstaande code , weet niet zeker of je dit zoekt maar het kan misschien helpen

Code:
  Sub Example()
       ' The zero after updateLinks indicates that neither external nor
       ' remote references should be updated when the file is opened.
       Workbooks.Open fileName:="C:\EXCEL\TEST.XLS", updateLinks:=0
       ' Turn off the Update Remote References setting for the workbook.
       ActiveWorkbook.UpdateRemoteReferences = False
   End Sub

Groetjes Romain

Laatst bewerkt:
Bekijk in de VBA helpfiles ook de eigenschap AskToUpdateLinks.

Wigi

Excuses voor de late reactie, maar het is gelukt!

Bedankt!!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan