• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen (niet) bijwerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kyaar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyaar

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hallo!

Over koppelingen bijwerken heb ik een vraag:
Ik heb twee Excel bestanden. In de ene worden berekeningen uitgevoerd met een macro. Dat bestand haalt ook gegevens uit het andere bestand.
Is het te programmeren dat aan het begin van de macro de koppelingen bijgewerkt worden vervolgens automatisch koppelingen bijwerken uitzetten, om daarna de berekeningen uit te voeren. Het kost namelijk erg veel tijd om de macro uit te voeren wanneer deze steeds de koppelingen bijwerkt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
Groetjes!

Kom niet geheel uit het stukje:
wanneer deze steeds de koppelingen bijwerkt.
Je laat een macro deze gegevens toch eerst ophalen voordat er mee gerekend wordt?
Of laat je zo nu en dan wta gegevens ophalen?

Post eens je files zonder prive gegevens!

Kom niet geheel uit het stukje:

Je laat een macro deze gegevens toch eerst ophalen voordat er mee gerekend wordt?
Of laat je zo nu en dan wta gegevens ophalen?

Post eens je files zonder prive gegevens!

Ik kan je helaas niets sturen. Ik zal proberen het een beetje toe te lichten; Ik heb dus twee bestanden met gegevens. Deze zijn gekoppeld en wanneer ik de macro laat rekenen hoeven er dus geen gegevens opgehaald te worden. Is dit te programmeren? Daarmee bedoel ik aan het begin van de macro alle gegevens die gekoppeld zijn opgehaald worden en vervolgens de koppeling 'verbroken' wordt? Dan zou het dus veel minder tijd kosten om de macro uit te voeren. Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik dat graag!

Groetjes

Berekenen uitzetten voor starten macro, dan worden waarschijnlijk ook de koppelingen niet bijgewerkt. Aan het eind van je macro berekenen weer aanzetten.

Macro voor uitzetten berekenen kun je gewoon opnemen met de macrorecorder.

Code:
Application.Calculation = xlCalculationManual
'code
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic

Code:
Application.Calculation = xlCalculationManual
'code
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic

Hans en Wigi,

Het is gelukt! Hartstikke bedankt voor het oplossen van mijn vraag!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan