koppelingen weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrir

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Ik ben plotseling alle koppelingen met programa's kwijt. Zowel op de desktop als bij Start > Alle programma's staat het witte mapje wat betekent dat het bijbehorende bestand niet gevonden kan worden. Als ik op zo'n koppeling klik geeft Windows ook aan dat het programa niet gevonden kan worden.
Als ik met de verkenner het programa opzoek staan de icoontjes wél goed en kan ik alle programma's gewoon opstarten.
Als ik hiervandaan een snelkoppeling maak gaat het weer niet goed. Geen icoon, koppeling werkt niet.
Herstelpunt proberen terug te zetten mislukt.

Laatst bewerkt:
Heb je misschien onlangs een gebruiker bijgemaakt?
Kon je geen systeemherstel uitvoeren of hielp het gewoon niet?

Nee, er is eigenlijk niets gewijzigd. Ik heb onder verschillende namen ingelogd, en het probleem doet zich onder alle profielen voor.
Na systeemherstel restart Windows de computer. Als ik weer beeld heb krijg ik de melding dat systeemherstel niet is gelukt.

Was ook mijn eerste gedachte. Maar de virusscanner wordt dagelijks geüpdated en de harddisk is gescand. Alles in orde op dat gebied.

Misschien ontbreekt er een vitaal bestand.
Steek de CD van uw OS in, Start/Uitvoeren:
sfc /scannow
Kan even duren maar is van belang voor het functioneren van Windows

Ik heb uiteindelijk Windows maar opnieuw geïnstaleerd. Door "Update" te kiezen zijn alle instellingen behouden en werkt alles weer.

Soms is de oplossing zo simpel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan