koppelingen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikky68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Sinds enige tijd werken sommige koppelingen in mails niet meer. Ook sommige koppelingen op mijn bureaublad werken niet meer of er wordt bij sommige telkens gevraagd : met welk programma wil je dit openen. Zelfs indien ik aanvink dit programma in de toekomst altijd te gebruiken, gebeurt dit niet en moet ik het opnieuw selecteren uit een lijst.
Als ik een website invul in de adresbalk(in de werkbalk, onderaan) en ik klik op ZOEK, krijg ik te zien dat dit niet mogelijk is . Vroeger hadden wij hier geen probemen mee.
Kan iemand mij verder helpen? alvast bedankt:confused:

Als eerste zou ik graag weten of je onlangs het Windows Register het opgeschoond met een programma en zo ja, welke dan? Mocht je dit gedaan hebben kun je bij datzelfde programma meestal een restore-functie vinden van de verwijderde registersleutels en vermeldingen.

Het kan natuurlijk zijn dat je iets van spyware op je PC hebt staan, dat je PC gehackt is of dat je er een virus op hebt staan. Er zijn virussen die de toegang tot websites zoals die van antivirusprogramma's blokkeren, zodat je geen online virusscan meer kunt doen.

Ik adviseer je sowieso om een voleldige virusscan te draaien en je PC te scannen op ad- en/of spyware met bijv. Ad-Aware, Spybot - Search & Destroy en/of Windows Defender (voorheen Microsoft AntiSpyware).

Er zijn ook nog wel andere mogelijkheden, maar deze lijken me in eerste instantie de belangrijkste. Mocht het niet lukken met bovenstaande dan horen we dat hier wel van je.

bedankt voor de reactie.
Wat het scannen betreft : onze computer scannen we elke dag met hitmanpro. De aanwezige spyware wordt telkens verwijderd en van virus is er geen sprake.
Ook hebben we de Panda free on line scan geprobeerd, maar ook deze vermeld geen virus.

Het probleem is opgelost!!! Door verder te lezen op het forum , ben ik tot de oplossing gekomen .
nl. : start - programma toegang en instellingen - aangepast - internet explorer gebruiken als standaard webbrowser.
Héél eenvoudig , maar je moet het wel weten hé.
Indien er toch iemand weet , hoe mijn probleem zou kunnen ontstaan zijn, mag je het gerust laten weten. Beter voorkomen dan genezen ....:thumb:

mikky68 zei:
Het probleem is opgelost!!! Door verder te lezen op het forum , ben ik tot de oplossing gekomen .
nl. : start - programma toegang en instellingen - aangepast - internet explorer gebruiken als standaard webbrowser.
Héél eenvoudig , maar je moet het wel weten hé.
Indien er toch iemand weet , hoe mijn probleem zou kunnen ontstaan zijn, mag je het gerust laten weten. Beter voorkomen dan genezen ....:thumb:

Eén van de redenen zou kunnen zijn dat je een andere browser hebt gebruikt, óf simpelweg in IE/Extra/Internet-opties/Tabblad Programma's niet (meer) stond aangevinkt "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is." Soms kan dat ook gebeuren als je wat zoekt in je browser en zonder dat je dacht iets te hebben verandert de schermpjes verlaat met OK. Je muis hoeft maar naast de vakjes te staan om iets uit- of aan te vinken en het 'leed' is al geschied. Als je niks wil veranderen en het schermpje verlaat, altijd klikken op annuleren (ipv OK) of klikken op het kruisje rechtsboven.

Nog een puntje, het gebruik van Hitman pro wordt sterk afgeraden: nuttige info en lees dit ook: Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan