Koppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Ik hen een testbestand bijgevoegd als bijlage.
Ik zou hier een tal dingen in willen doen wat ik niet voor elekaar kan krijgen.
1e. in Frmproject krijg ik bij selctie van de werklokatie de provincie niet ingevuld. Hier gaat iets mis met de kolommen. Wanneer ik de kolom met de IDwerklokatie opschuif naar laatste kolom krijg ik wel de provincie, maar dan heb ik de werklokatie niet meer op alfabetische volgorde.
Tevens wil ik ook met een selectie een klant kunnen selecteren en zoals bij werklokatie gegevens overnemen van Tblklant.
Ok wil ik een contactpersoon selecteren, maar alleen de contactpersonen doe behoren tot eerder gekozen klant.

Kan iemand mij verder helpen

Bovenstandis een deel van een groter opgezette planning.

Bij voorbaat dank,

Malawi

Bijlagen

Om te beginnen: als je projecten in wilt voegen met je formulier, dan moet je het formulier baseren op Projecten, en niet op een query met zoveel niet ter zake doende tabellen erbij. De velden die een koppeling hebben, zoals KlantID en LocatieID, vraag je dan op met een keuzelijst (met invoervak). Meer velden hoef je ook niet op te slaan, en zeker geen Provincie en Gemeente, want die gegevens heb je al in de tabel tblWerklocatie. Hetzelfde geldt voor je Klantgegevens: je hebt de KlantID, dus de rest kan weg. Eventueel kun je die nog wel laten zien op je formulier door ze uit de Keuzelijst uit te lezen. Dat doe je door het tekstvak [GemeenteWL] te koppelen aan de tweede kolom uit je keuzelijst. Dat tekstvak krijgt dan als besturingselementbron: =[ cboWerklokatie].[Column](1). En dat doe je dus met alle tekstvakken die aanvullende gegevens laten zien.

Bedankt voor de reactie.

Ik laat alleen de extra informatie zien ter controle zodat de gebruiker de juiste Klant heeft geselcteerd met bijvoorbeeld juiste adres.
Waar het mij om gaat is dat ik de Werklokatie niet op alfabetische volgorde krijg. Terwij ik dit wel heb aangegeven. Er staat in VBA ergens niet goed. Tevens Wil ik graag dat wanneer ik een klant heb gekozen dan moet alleen een contactpersoon kunnen worden gekozen via een lijst met keuzevak. Dus hier moet dan een filter op. Kun je in het testbestand aangeven hoe ik dit kan realiseren.

Bij voorbaat dank,

Malawi

Je keuzelijst heeft een eigen SQL en een eigen sortering, dat heeft niks met VBA te maken. Wat bedoel je dus?

Laatst bewerkt:
Ik krijg bij de werklokatie de provincie niet zichtbaar zonder dat de keuzelijst van de werklokaties op alfabitische volgorde wordt weergegeven. Tevens krijg ik de filter niet van de contactpersonen welke bij de gekozen klant hoort.

Malawi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan