Koptekst plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
1.061
Hallo allemaal,

lang geleden dat ik hier gepost heb maar ik zit weer met een vraag!

Ik heb een mooi plaatje wat ik in mijn werkstuk wil plaatsen als koptekst. Nu ziet het er mooi gelikt uit maar als ik hem uitprint of als ik afdrukvoorbeeld ga bekijken zitten er witte randen nog boven en langs de kanten van het plaatje. Graag wil ik die witte stukken weg hebben en daar gewoon me plaatje hebben staan.

Ik heb ter verduidelijking een plaatje toegevoegd!

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij!
 

Bijlagen

  • landmachtfout.jpg
    landmachtfout.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 58
Ik vermoed dat het een kwestie is van printerbeperking.
Als jouw printer niet tot op de rand van het papier kan printen, dan kun je het plaatje zo breed maken als je maar zou willen, er zal altijd een wit randje zichtbaar zijn (boven / links en rechts)

Doe eerst een test door het plaatje niet als koptekst te plaatsen, maar gewoon als .jpg invoegen in je Worddocument. Kijk hoe breed je 'm kunt maken (tot de randen) en zie vooral daarna hoe je printer ermee omgaat.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt inderdaad gelijk dat me printer dit niet aankan.

Zullen er printers zijn (laser) die het wel goed kan printen?

Groetjes
 
Trucje, geef in Word aan dat je papier rondom ongeveer 4 mm groter is en druk dan af, je hebt dan wel de volledige breedte van het papier gevuld.
Nadeel, stel je de marge niet goed in, komt het binnenwerk (rollen) van de printer onder de inkt.

Overigens, de meeste Canon printers kunnen borderles afdrukken, maar dit dien je eerst op te geven bij de printereigenschappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan