koptelefoon aansluiting laptop geeft slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Sinds kort krijg ik heel slecht geluid als ik via mijn oordopjes naar muziek of welke audio dan ook luister. Geluid uit de laptop speakers is wel gewoon goed. Een keer was mijn hand wel hard tegen de aansluiting gekomen toen de oordopjes waren aangesloten.

Vraag mij af of dat de oorzaak zou kunnen zijn. zo ja, wat kan ik doen om het weer goed te krijgen? Als er een reparatie nodig is, waar kan dat en hoeveel zou dat kosten?

Alvast bedankt :(

Probeer eerst eens andere oordopjes. Dat weet je in iedere geval of het aan de laptop of oordopjes ligt.
- Mocht het je oordoppen zijn, gewoon nieuwe kopen (reparatie is zinloos).
- Mocht het je laptop zijn ( onwaarschijnlijk ) dan zal hooguit een soldeerpunt gebroken zijn en is door een kenner voor een klein bedrag/gratis makkelijk op te lossen.

Ok ik probeer het met andere oordopjes, wat ik pas morgen kan. Ik hoop dat het niet aan de laptop ligt want ik heb geen zin om het naar de fabrikant te sturen. Met Acer kan dat nog eens lang duren...in ieder geval bedankt. Ik laat nog van mij horen.

Ik heb andere oordopjes geprobeerd maar het blijkt toch aan de aansluiting te liggen. Waar kun je dat laten repareren?

Welke merk en type is je laptop? Bij sommige laptops is de geluidsaansluiting een los onderdeel. Als je geluk hebt bij jou ook en kan je het eventueel los bestellen.

Das minder, bij de 5741 is de headphone jack op het moederbord gesoldeerd. Reparateurs op marktplaats ( met soldeerkennis ) zijn wel capabel genoeg om dit te kunnen repararen/vervangen.
In een winkel repararen ze niet. Daar smeren ze je direct een nieuwe moederbord aan. Maar de garantie ervan is verlopen (hoe oud is het ) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan