Koptelefoon doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Gisteravond ging ik nog even wat muziek luisteren met mijn koptelefoon. Eerst had ik mijn koptelefoon nog even om mijn nek hangen (waarom weet ik niet :)), toen deed ik hem op en toen hoorde ik ineens dat het geluid een toontje hoger klonk. Ik deed hem dus weer even om m'n nek en toen klonk de muziek weer normaal.
Nu is mijn vraag: Is dit normaal, of niet?
Mijn koptelefoon is een Stagg SHP-3500.
Het is een goedkoop dingetje.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
onderwerp verplaatst van hardware\overig naar koptelefoons.

Dit is niet normaal nee, maar omdat het een goedkoop dingetje is zou ik denken aan slecht contact. Niet goede verbindingen e.d.

Ik weet niet hoe handig je zelf met elektronica bent, maar ik zou hem even openmaken en een beetje aan de draadjes voelen. Kijken of ze stevig vast zitten en goed contact maken. Eventueel alles opnieuw solderen.

Zorg ook dat de jack plug volledig in het apparaat zit die je gebruikt. Dus niet een beetje half los, maar gewoon goed vast.

Dat is heel vreemd en kan ook niet aan de kop(hoofd)telefoon liggen. (Of is het wat anders dan een toontje hoger?)
Waar is deze op ingeplugd?

Als ik de koptelefoon af doe, hoor ik normaal geluid uit mijn koptelefoon komen, maar als ik hem dan op doe lijkt het ineens dat het geluid wat hoger klinkt. Dus als ik hem af heb klinkt het gewoon normaal.

Ik weet misschien al wat het is: Het is denk ik vervorming. Is me nog nooit opgevallen. Dat krijg je nou eenmaal bij die goedkope dingetjes. Heb er overigens niet veel last van hoor.
Ik denk dat mijn vraag wel is beantwoord.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan