koptelefoon geen geluid op Dell Inspiron N5030

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Mijn wat oudere Dell N5030 laptop met Windows 10 heeft een probleem met geluid op de koptelefoon .
Als ik een telefoonplug ( stereo ) in de bus aan voorkant van de laptop prik gaat het geluid op luidspreker uit . Tevens komt er op het scherm de melding dat er een stekker is aangesloten . Tot zover allemaal mooi .
Wat niet mooi is ... er komt geen geluid ( meer ) uit de aangesloten telefoon . Dat heeft eerder wel gewerkt . Er was een hint dat dit te maken zou kunnen hebben met de installatie van Win10 . Maar de laptop geeft , als ik in het systeemvak rechtsklik op het luidspreker symbool , een menu met daarin "Afspeelapparaten ".
Dat klik ik en dan zie ik onder Geluid : Luidsprekers / koptelefoons aangegeven . Het signaal balkje geeft aan dat er muziek wordt gespeeld . Dus de luidsprekers werken wel maar niet de koptelefoon. Terwijl de koptelefoon kennelijk niet gescheiden is van de luidsprekers
Of .. is er bij deze laptop een aparte telefoonversterker ingebouwd ? Ik heb wel documentatie over de opbouw en demontage van de laptop , geen schema's .
Misschien is er iemand die mij kan helpen met tips . Dank bij voorbaat .

werkt het wel met een andere koptelefoon of andere externe luidsprekers

Nee, andere telefoon ook niet . Maar de luidsprekers van de laptop werken wel .
Bij afspeelapparaten staan Luidsprekers en koptelefoons als één post . Dus Luidsprekers/koptelefoons .
werkt het wel met een andere koptelefoon of andere externe luidsprekers

werkt het geluid wel met een externe (usb) geluidskaart?
Heb je al de nieuwste drivers geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan