Koptelefoon op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

nasolini

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Beste,

Ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste plek is voor mijn vraag maar ik hoop dat ik een antwoord erop krijg:).

Ik wil een koptelefoon aansluiten op mijn tv

Ik heb hier geen directe aasluiting op voor mijn koptelefoon zoals die wel op mijn laptop zit.

Nu heb ik een andere tv maar daar zitten weer geen tulp uitgangen op. volgens mij zijn dat jack uitgangen ofzoiets? een rode en een witte. is hier ook zon verstek kabeltje voor?

bvd,

Nasolini

Laatst bewerkt:
klopt die verloopjes werken prima en kosten niks. is er wel een apparaat verbonden met kanaal 1 en 2? het kan zijn dat jou tv alleen de kanalen weergeeft die jij in gebruik hebt. zie jij bij input(av bron) een blokje met alle kanalen maar kun jij 1/2 niet selecteren of wat bedoel je.

Er is een verloop voor, waarschijnlijk bij iedere hifi zaak te verkrijgen.
Of het ook echt werkt weet ik niet maar dat kunnen ze je ongetwijfeld wel vertellen in de betreffend winkel.
http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/CABLE-470.html?gclid=CNfMvsS527QCFbMbtAodP3UANg

Ikzelf heb de rode en de witte naar mijn versterker gedaan en daar de koptelefoon ingeplugd.

Groeten Marcel

En met die stekker neem ik aan dat de zwarte kabel in de witte moet en de rode in de rode? Ik weet het stomme vraag maar just in case. heb je nog een idee wat ik met mijn hdmi kan doen?

klopt die verloopjes werken prima en kosten niks. is er wel een apparaat verbonden met kanaal 1 en 2? het kan zijn dat jou tv alleen de kanalen weergeeft die jij in gebruik hebt. zie jij bij input(av bron) een blokje met alle kanalen maar kun jij 1/2 niet selecteren of wat bedoel je.

ik heb mijn hdmi in poort 3 zitten (playstation staat aan). dan zet hij deze wel. (dit is de poort aan de zijkant van mijn tv) als ik hem er dan uithaal in in poort 1 of 2 stop wordt het beeld zwart, als ik dan hdmi1 wil selecteren zegt hij dat er niks is verbonden terwijl dit wel degelijk zo is.

PS: als ik zon kabeltje koop is dan het geluid alleen te horen in mijn koptelefoon of komt er dan ook nog steeds geluid uit de tv?

Tis een lijnuitgang met een vaste waarde, eig niet geschikt voor een koptelefoon maar een versterker o.i.d., dus zo niet regelbaar.

@nasolini
En met die stekker neem ik aan dat de zwarte kabel in de witte moet en de rode in de rode? Ik weet het stomme vraag maar just in case.
Klopt als een bus :)

@Lange Pier
Tis een lijnuitgang met een vaste waarde, eig niet geschikt voor een koptelefoon maar een versterker o.i.d., dus zo niet regelbaar.
Zo uit mijn blote hoofd: volgens mij wanneer ik het volume op de TV harder of zachter zet gaat deze ook harder/zachter op de versterker, kan het volume dus op 2 plaatsen harder/zachter zetten.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Lijn uitgangen worden niet geregeld door de volumeknop, heb je een uitzonderlijke TV dan.

Zeker op de hoofdtelefoonuitgang aangesloten dan, die kan de speakers afkoppelen of niet en wordt wel geregeld door de volumeknop.

Het werkt, op de hdmi kabels na, maar nu wissel ik wel mijn tv om met die van mijn ouders. mwuahaha.. bedankt allemaal.

@Lange Pier
Ik heb ook een Samsung.
Vandaar dat ik zei: Uit mijn blote hoofd, ik zal het thuis wel uitproberen.

Groeten Marcel

tv settings effe doorspitte of er niet iets verkeerd staat. en anders switch ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan