Koptelefoon Tulp/USB aansluiting welk is de beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik ga een nieuwe headset kopen heb als geluidskaart de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer.
er word op diverse sites aangegeven dat een aansluiting met USB een beter geluid geeft dan met tulpstekkers op je geluidskaart.
kan iemand me daarover wat vertellen
 
Je kunt niet "algemeen" stellen dat een USB headset beter is dan een analoge met een 3,5 mm jack. Als je een goede geluidskaart hebt (en die heb je) zal het geluid van de analoge die daarop aangesloten wordt zeer waarschijnlijk zelfs beter zijn dan dat van de USB.... In het USB set zit (net als op je geluidskaart) een converter die van het digitale signaal, analoog geluid maakt (voor het sturen van de speakers in het headset). Het hangt dus helemaal van de kwaliteit van die converter ( hoeveel bits diep deze is) (maar ook het achterliggende versterkertje) af hoe goed het geluid zal zijn.

Daarnaast geldt voor beide dat de spekers in het headset gewoon goed moeten zijn....

Jouw geluidskaart loopt van 10 Hz tot 80 KHz (ver boven de gehoorgrens)... het zou me verbazen als een USB set dat beter doet.....

Daarnaast gebruikt het USB set ook weer extra processortijd...
 
ik ga een nieuwe headset kopen heb als geluidskaart de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer.
er word op diverse sites aangegeven dat een aansluiting met USB een beter geluid geeft dan met tulpstekkers op je geluidskaart.
kan iemand me daarover wat vertellen


Hartelijk dank aakt mijn keuze wat makkelijker:thumb:
 
laatste vraag hierover
is het - Frequentiebereik hoe hoger hoe beter ?

heb deze op het oog Steelseries 3H Gaming Headset en deze Philips Shm7110/00 Headset
 
Laatst bewerkt:
Hoe hoger hoe beter.... (ook hoe lager (bassen), hoe beter)... maar 27 KHz is ruim boven de gehoorgrens... dus ruim voldoende.

De commentaren zijn over dit ding (Steelseries 3H Gaming Headset) zijn erg positief, uitstekende prijs/kwaliteits verhouding, goed geluid (microfoon schijnt alleen geen noise cancelling te hebben (om achtergrondgeluid uit te filteren) en wat meer versterking nodig te hebben).

Behalve een goed geluid is draagcomfort ook belangrijk.... past het ding goed over je oren, is ie niet te zwaar, etc. Dit zou je ergens uit moeten proberen...

De Philips is meer "standaard"....
 
Laatst bewerkt:
Hoe hoger hoe beter.... (ook hoe lager (bassen), hoe beter)... maar 27 KHz is ruim boven de gehoorgrens... dus ruim voldoende.

De commentaren zijn over dit ding (Steelseries 3H Gaming Headset) zijn erg positief, uitstekende prijs/kwaliteits verhouding, goed geluid (microfoon schijnt alleen geen noise cancelling te hebben (om achtergrondgeluid uit te filteren) en wat meer versterking nodig te hebben).

Behalve een goed geluid is draagcomfort ook belangrijk.... past het ding goed over je oren, is ie niet te zwaar, etc. Dit zou je ergens uit moeten proberen...

De Philips is meer "standaard"....

Ook nu weer hartelijk dank ga de Steel eens goed bekijken

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan