Koptelefoon werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

loretta

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Ik heb aan de JBL SB400 soundbar de UPC-mediabox en de Samsung BlueRay BD F7500 met HDMI aangesloten (dus beide uit de Samsung SmartTV-UE46F8000SL gehaald)
Met een kwaliteit HDMI kabel 3D V1.4 via de ARC v.d.Soundbar op de HDMI1 (STB) aansl.aan de Smart/TV gekoppelt.
De Sony Digit.Surr.MDR-DS6500 headphone die met een optische aansluiting vast zit aan de Smart TV geeft geen geluid meer, al geprobeerd via de Soundbar aan te sluiten.
Ik hoop dat je er nog wat van begrijpt, ik zelf ben 74 jaar en weet echt niet meer wat ik e.v.t. moet gaan veranderen aan bovenstaande aansluitingen, Heel graag je reactie!

Als ik het goed begrijp heb je de volgende set-up.
TV <-> Soundbar (HDMI),
Soundbar <-> Koptelefoon (optisch).
Klopt dit?

Heb je toevallig al naar de instellingen gekeken van de soundbar en de tv? Want ik denk dat je die wel moet instellen zodat de soundbar geluid geeft ipv. de tv. Als het geluid je tv aanstaat, krijg je dan wel of geen geluid? (terwijl de soundbar wel is aangesloten)

Koptelefoon optisch aan Smart TV, menu/instellingen van de TV extra geluid ingeschakeld,dus alleen geluid via de soundbar. Maar de headphone geeft geen geluid meer na deze koppeling afgelopen zondag.
Zeer bedankt voor je snelle reactie, helaas moet ik over een half uur naar de oogheelkunde dus hopelijk heb je een oplossing die ik dan wat later zie:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp niet zo goed wat je hebt aangepast. Werkt je koptelefoon wel bij een ander apparaat (bijvoorbeeld een MP3 speler)?

De koptelefoon heeft altijd gewerkt op bovenst.aansl. maar sinds ik de soundbar heb aangekoppelt doet hij het niet meer (wel contact maar geen geluid)

Ik denk dat je moet kiezen tussen je hoofdtelefoon of je soundbar. Ook zou het mogelijk zijn dat je tv zo is geprogrammeerd, dat hij je soundbar voorrang geeft op het geluid. Zelf heb ik dit met mijn tv ook dat mijn jack out (hoofdtelefoon) voorrang krijgt op geluid. Als daar een hoofdtelefoon is op aangesloten, krijg ik geen geluid meer op mijn versterker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan