Koptelefoon werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayJ99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2017
Ik heb een probleempje

Ik heb een Alcatel cpop C7 en sinds kort kan ik geen muziek meer luisteren, als ik mijn oortjes er in stop geeft hij niet aan dat er een koptelefoon inzit en komt er dus geen geluid uit, als ik dan mijn muziek aanzet komt er wel geluid maar niet via m'n oortjes. En als ik ze er wat verder probeert in te duwen komt dat icoontje wel maar dan blijft ie ook gelijk staan als ik m'n oortjes er uit haalt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen helpen of weet wat de oorzaak hiervan is.

Hallo

" of weet wat de oorzaak hiervan is."

Er van uitgaande dat het korrekt model koptel. wordt gebruikt ... (3 of 4 pin) ..

Vervuiling van de interne kotakten door stof , of oxidatie door vocht ...

In extreme gevallen is het chassisdeel verwrongen omdat er te voorzichtig mee is omgegaan ....

Dit chassisdeel kan worden vervangen door iemand met de nodige ervaring en desoldeermateriaal.

Zuiver maken met luchtdruk , of een druppel kontaktspray zou kunnen helpen.

Om u een idee te geven ...hier kun je dit chassisdeel zien zitten:

http://www.benl.ebay.be/itm/Genuine...921861?hash=item48983f2ac5:g:pZ8AAOSwUKxYkGzP

Peter

Welkom op het Helpmij.nl forum,

Probeer eerst een ander oortje.

De chip voor de aansturing van het koptelefoon geluid zal over het algemeen gemakkelijk stil worden wanneer dat vochtig geworden is. Een nacht in de fietstas laten liggen of de tas in een vochtige berging laten staan, kan daarvoor al voldoende zijn. Als de telefoon op dat moment in een natte jas heeft gezeten of gebruikt is in de regen dan moet je daar de oorzaak zoeken.

In een dergelijk geval: geef het toestel de gelegenheid om op te drogen, bijvoorbeeld een nieuw zak rijst open maken en in een tissue daar in leggen op een warme plaats met het batterij dekseltje er af, kaartjes er uit dus zoveel mogelijk open.

Het koptelefoon geluid kan voor lange tijd weg blijven of maar heel weinig zijn. Duw het stekkertje er uiterst en tergend langzaam dieper in totdat je op een bepaalde diepte in elk geval iets en dan nog het meeste geluid hoort. Laat de muziek zo spelen en controleer het af en toe. Herhaal het proces de volgende dag, dus zoek een stand van het stekkertje op een diepte dat het meest geluid produceert. Wanneer vocht het probleem is, dan heb je een grote kans dat het geluid en de kwaliteit ervan langzaam weer terug komen en je het plugje er telkens dieper in kan steken.

Anders wordt het voor jou een Bluetooth hoofdtelefoon vrees ik. Terug naar de winkel gaan is ook altijd een optie, zelfs al heb je geen garantie meer. Een apparaat moet doen wat je ervan kan verwachten en niet vroegtijdig stuk gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan