Kort na opstart valt PC uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste mede-helpmijers,

Ik heb inmiddels op dit forum vele problemen met de daarbij behorende oplossingen gevonden, echter nu tref ik iets vreemd aan, in eertse instantie dacht ik aan de oververhitting of HDD, maar helaas geen van beide.
Wat gebeurd er ??
Ik start de PC (P4 - WinXP SP3 - 3Ghz- 2 GBintern)
Hij start windows even op, en als ik goed en wel wil beginnen hoor ik de harddisk stoppen "kliK", beeldscherm geeft meteen "geen signaal" en het ledje van de HDD gaat zeer snel knipperen, gedurende 30 seconden, hierna blijft het ledje continue aan.
Ik kan de PC vervolgens niet meer met de aan/uit knop uit en of aan schakelen maar moet er de stekker uittrekken.
Als ik de spanning er dan weer opzet start de PC weer op, ik kan in de bios, alles schijnt goed te zijn, en na enkele minuten tot soms nog korter valt hij weer uit !!

IEMAND EEN IDEE ??

ps, ik heb alle hardware al losgekoppeld, slechts 1 harddisk en intern geheugen moeten het doen.

GRAAG JULLIE MENING !!

Alvast bedankt,

Jac

Start ook eens op in de veilige modus en kijk dan in apparaatbeheer of je vreemde dingen ziet.

Beste Pasja,

Bedankt voor je reactie, echter ook in de veilige modus zie ik geen vreemde dingen, ja hetzelfde euvel treed op, dus ik vrees dat ik he echt in de hardware moet zoeken, maar waar ??
Om nou meteen aan het moederbord te denken.......
Is er iets om dat te testen ?? een progje of zo ??

Bedankt,

Jac

De ellende bij dit soort verschijnsels is dat het aan meerdere dingen kan liggen bijv.: (te veel) stof (warmte), maar ook een defecte hdd, geheugen of mobo. Zo vind ik jouw "klik" verdacht? Hoorde je die klik altijd al als je de pc afzette?
Als de pc nog een beetje zou willen werken zou ik je aangeraden hebben een diagnose tooltje te downloaden bij de fabrikant van de hdd, maar als de pc maar heel kort werkt zal ook dat niet gaan lukken denk ik.

Je kan ook gokken op andere ellende zoals bijv. virussen. Dan zou je met de Windows CD moeten booten en een nieuwe installatie uit moeten voeren. Als ook dan de pc na een minuut of wat uitgaat, dan zou je heel voorzichtig aan een defecte hdd of moederbord kunnen denken.

Het is even wat werk, maar kun je niet een hdd waarvan je wéét dat deze goed is, in het systeem hangen en daarop even Windows 'kaal' installeren? Dan weet je iig dat het moederbord goed is en dat het aan de hdd ligt.

Anders is ook geen optie? De hdd in een ander systeem hangen en kijken of er schijfbewerkingen mogelijk zijn middels de verkenner?

Beste Pasja,

Wederom bedankt.

Ja,je hebt gelijk, ik ga gewoon eens doen alsof het een nieuwe PC is, ik haal alles wat er niet in hoeft uit, ga dan vervolgens XP opnieuw installeren, en zal eens kijken want hij dan doet.
Wordt vervolgd....

groetjes,
Jac

Nou, na heel lang zoeken en prullen heb ik de PC maar als "overleden"beschouwd.
Geen aantoonbare problemen kunnen vinden, wie weet een klein probleempje op het moederbord.

Dus allen bedankt voor het meedenken.
Ik zet de vraag als opgelost, anders blijft hij "open staan"
Het is dus opgelost door hem "overleden" te verklaren !!

groetjes,
Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan