Kort verbinding met Sitecom WL-176.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wulm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wulm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Goedemorgen!

Ik heb sinds kort een Sitecom WL-176 router gekocht en deze aangesloten. Nu zijn de volgende probleempjes ontstaan. Ten eerste duurt het heel erg lang om verbinding te maken met het netwerk(ook draadgebonden) en ten tweede is na een korte tijd het internet eruit en heb ik alleen toegang tot het router.
Kan iemand mij hiermee helpen? Heb de woede van mn broertje al op de hals gehaald omdat het internet niet werkt. ;)
Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!!

Goeiemiddag,

Vraag: heb je je netwerk beveiligd?

In eerste instantie is SSID broadcasting uitschakelen en MAC-filtering inschakelen belangrijk.
Dan weet je zeker dat er niet draadloos gehackt wordt op je netwerk en je internetverbinding daardoor niet wag kan vallen

http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm#_Toc146586451

Pagina 25 (SSID broadcasting disabled) en 33 (Enable wireless accescontrol)
Bij het laatste: zorg dat alle (draadloze) computers aanstaan en verbinding hebben. In de setup van de router worden deze dan in de lijst met mac-adressen 'gezien'. Let wél op de computernamen. Het kan zijn dat - als je nog geen beveiliging had insgesteld - je meer macadressen ziet van lieden bij jou in de buurt!!!!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip!
Ik heb MAC-Control aanstaan voor de draadloze gebruikers(alleen ikzelf) en hij verbind nu wel sneller. Maar ook bij het draadgebonden heb ik hetzelfde probleem(korte verbinding en dat het erg lang duurt voordat ik verbonden ben met het netwerk).
Het lijkt wel dat wanneer ik verbinding met internet blijf houden, downloaden bijvoorbeeld, dat het dan blijft werken. Dus alsof hij zichzelf uitschakelt, maar niet meer aangaat.
Enig idee wat het kan zijn dan?? Na resetten doet hij het wel weer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan