Korte piepjes (Asus M2N-E)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors86

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Onlangs heb ik mijn pc geupgrade met een nieuwe processor, moederbord en geheugen echter sinds het begin loop ik al tegen problemen aan. Het begon ermee dat toen ik alles geinstalleerd had in het moederbord en de pc wou booten dat er niets gebeurde, dit bleek te maken te hebben met m'n geheugen 2GB GEIL 4-4-4, deze tijdelijk vervangen met 2GB kingston 5-5-5 en met dit geheugen werkte die dus wel. Alternate waar ik het geheugen besteld had zeiden dat GEIL geheugen niet werkt met een asus moederbord en dat ik het wel in kon ruilen tegen ander geheugen. (Zelf lijkt me dit een beetje krom dat GEIL niet werkt met een ASUS mobo) Dus ik kingston besteld maar was toch eigenwijs genoeg om de 4-4-4 variant te nemen en wat blijkt deze werkt ook niet. In de bios voltage van 2v terug gezet naar 1.9v en zowaar hij doet het. Echter na een keer reset knop te gebruiken begint mijn moederbord te piepen en dan niet in series maar constant piepjes. Computer uitgezet en aangedaan en hij doet het weer en ondervind geen problemen echter elke keer als ik mijn pc opstart kan het weer voorkomen en is het een kwestie van 1 of meerdere keren herstarten voor die het doet en dit vind ik niet echt prettig :confused:

Zelf heb ik dus na al het gezeur met geheugen het gevoel dat het nu ook bij het geheugen ligt maar wellicht is het ook iets totaal anders.

Mobo: Asus M2N-E

ik heb anders ook een asus en daar werk de geill geheugen anders wel goed op.
vergeet niet de voltage iets te verhogen naar 2,1 volt anders boot de pc dus echt niet.
heb je wel een bios reset gedaan na de upgrade van het systeem??
laaste bios versie wil ook wel eens helpen maar doe dit als laaste oplossing.

Het GEIL geheugen dat ik had draaide ook op 2.1v en dat deed dus niet (starten niet op).
Nu dus kingston geheugen dat standaard moet draaien op 2v alleen bij laden van windows en soms ervoor al dan liep die vast. Nu draait die op 1.9v en doet die het wel behalve dan dat ik soms meerdere malen aan en uit moet zetten om niet te blijven hangen bij die piepjes.

doe eens een bios reset dan of gebruik laaste beschikbaare bios update.
(geen beta bios)

en wat voor voeding heb je merk + voltage een zwake merkloose voeding kan ook een,
slechte werking op het systeem heben.

Bios reset zal niets uitmaken heb ik nu al 3 keer uitgevoerd, wat betreft de voeding:
OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail

Het geheugen dat ik tijdelijk had geleend van een vriend draaide ook op 2v en toen deed die het nog wel, zal vanavond even kijken of ik nog een grotere voeding heb liggen en zal deze uitproberen.

Laatst bewerkt:
3 keer een seconde of echt 10 minuten wat dat maakt wel degelijk uit.
anders zal je toch in het boekje moeten kijken wel geheugen er wel goed mee werkt.
staat een beetje achter in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan