Opgelost Korte video opnemen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste iedereen,

Graag zou ik willen weten hoe ik op mijn pc een gratis korte video (ongeveer 2 minuten) kan opnemen en opslaan in een mapje.
Bij voorkeur een eenvoudig progamma zonder allerlei poespas.
Graag hoor ik.

Mvg.
Toby

Heeft u een smartphone? Dan is het wellicht gemakkelijker om het daarmee te doen.

Bij voorkeur liggend gebruiken :). Een webcam kan natuurlijk ook gebruikt worden voor een korte video. Het hangt er maar vanaf wat je op wilt nemen.

Als ik deze vraag in mijn favoriete zoekmachine invoer dan krijg ik meer dan voldoende bruikbare antwoorden op deze vraag. Ik gok dat je dus ergens tegenaan loopt, grote vraag is dan waar je tegenaan loopt?

Windows 10 en 11 >Instellingen >Gaming >Xbox Game bar >Aan.
Zoekvak >type "Game Bar" > App openen en je kan opnemen.

Je moet Microsoft Clipchamp gedownload hebben uit de Microsoft Store en aangemeld zijn bij Microsoft, om de optie in Game Bar te kunnen zien.

Wat versta je onder een video? Wil je jezelf opnemen? Wil je een video maken van jouw scherm? Wil je een reeks bestaande video's verwerken tot een nieuw geheel? Wil je leuke animaties maken die je als videobestand verwerkt?

Het is niet duidelijk wat TS wil.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Maakt het niet ingewikkelde dan het is ,nergens voor nodig om Clipchamp te installeren.
Windows wordt geleverd met Xbox app al voorgeïnstalleerd, Game Bar aanzetten en openen om op te nemen

@JJZijlstra Kan je wat meer vertellen over wat je precies wil bereiken?

Het gaat om een kort fragment uit een youtube film van ca. 2 minuten. Het is onderdeel van een langere film, maar de rest ervan kan mij niks schelen.
Verschillende mogelijkheden op internet had ik al uitgeprobeerd maar niet naar mijn tevredenheid. Ze zijn toch nog bewerkelijker dan ik dacht.
Ik bedoel dus: download een stukje gratis software die dit kan doen en dan is het klaar!

Ah, video inkorten .. je zou eens hier kunnen kijken, online en niets installeren !

VCL Media Player
Video's knippen in VLC. Importeer de video die u wilt bijsnijden in VLC > klik op de afspeelknop > zoek waar u wilt beginnen en klik op de rode opnameknop > wanneer u het eindpunt bereikt waar u de video wilt bijsnijden of splitsen > stop de opnameknop.

VCL Media Player
Video's knippen in VLC. Importeer de video die u wilt bijsnijden in VLC > klik op de afspeelknop > zoek waar u wilt beginnen en klik op de rode opnameknop > wanneer u het eindpunt bereikt waar u de video wilt bijsnijden of splitsen > stop de opnameknop.
Dit is me gelukt in het VLC-programma. Maar hoe kan ik het gewenste verkorte fragment opslaan en hier een nieuwe bestandsnaam aan geven? Is dat ook mogelijk in VLC of is hier een ander programma voor.
Sorry in video bewerken ben ik niet thuis en zal me de komende tijd er in gaan verdiepen

Then the trimmed video shall be automatically saved as a new video in your Videos folders on your PC.
Dat staat er. Anders > Save as > ?

Then the trimmed video shall be automatically saved as a new video in your Videos folders on your PC.
Dat staat er. Anders > Save as > ?
Heel goed is deze tip van je. Precies zo gedaan en nu heb ik datgene wat ik bedoelde. De verkorte video is nu opgeslagen en hier ben ik tevreden mee.
Mij grote dank ben ik verschuldigd aan iedereen in dit draadje!

Oké. Dan gaan we er van maken:
Dé grootste, beste en gratis computerhelpdesk van Nederland

Vol aandacht de topic doorgelezen, stuit ik wel op het idee met de topic titel op het verkeerde been te lijken gezet.
Je hebt het niet over opnemen maar bewerken van een bestaand stukje film.
Delen van die film eruit knippen die je niet wilt kan gemakkelijk met de genoemde clipchamp(vroeger movie maker), en het overige deel opslaan zonder enige poespas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan