• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Korte vraag over als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnick88

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Voor mijn werk moet ik een klein model bouwen mbt kostprijzen.
Nu loop ik tegen een probleem aan die ik (nog) niet heb kunnen oplossen.
In mijn model kan je de lonen op 2 manieren invullen (moet 1 van beide kan niet allebei)

Illustratie:
A3: Lonen totaal
A5: Gemiddeld loon per werknemer

Dan wil ik in een ander blad een overzicht maken met de post salarissen, stel dat dat cel D1 is.
Dan wil ik in die cel ofwel de waarde van A3 hebben, of de waarde van A5 * het aantal werknemers.
En ik kom hier niet uit. De help functie kom ik niet verder mee en via google kan ik niet echt iets vinden hierover.

Kan iemand me ff helpen? Is vast erg gemakkelijk maar ik werk niet superveel met excel.
(Ps als iemand voorbeeld wil kan ik die altijd even snel maken)

Thanks alvast

In cel D1:

=ALS('ander werkblad'!A3="";'ander werkblad'!A5*cel waarin het aantal werknemers staat;'ander werkblad'!A3)

??

Laatst bewerkt:
Beste Marnick88 ;)

Als je het antwoord van ronald1986 niet begrijpt, stuur dan een voorbeeldbestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt Ronald

Ben er uitkomen met die formule.
Nu ga ik even mee werken,

Alstu...

Als de cel waarin het aantal werknemers ook op een ander werkblad staat dan cel D1 waarin je de formule invoert moet je het werkblad waar de cel met het aantal werknemers in staat op dezelfde manier voor de cel aanduiding zetten als bij de andere cellen in een ander werkblad...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan