• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Korting factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelgate

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2015
Weet er iemand hoe ik in excel, procent van een bedrag kan berekenen?
Heb mijn voorbeeld factuur toegevoegd.

Bij kolom % korting komt er verschillende kortingen en bij totaal moet het bedrag komen waar de korting is afgetrokken.
Onderaan bij Tot. korting zou het bedrag moeten komen, hoeveel korting er totaal is afgegaan.
Bekijk bijlage Factuur_voorbeeld.xlsx

worden cellen die als financieel zijn aangemerkt niet autmatisch op 2 decimalen afgerond?

grtz

Tsja boomen, daar heb je een punt natuurlijk :o

Groeten Marcel

Allebei bedankt voor de snelle hulp. Deze van boomen moet ik hebben. Van Hoogteijling is ook goed , maar de totale korting ging niet.
Nu kan ik verder.

Nog een klein vraagje: kan je beschrijving bijvoorbeeld een artikelnummer intypt, automatisch de beschrijving, prijs toegevoegd worden, of is dit te moeilijk?

Of een kolom Item nr. toevoegen en daar het artikelnummer toevoegen, en daar dan automatisch de beschrijving, prijs ...

Laatst bewerkt:
ja dit kan zeker

Je moet dan wel verschillende kolommen maken ipv 1 waar alles instaat.
Dus 1 kolom voor Artikelnummer, 1 voor bijvoorbeeld beschrijving.
Dan kun je met de functie =Vert.zoeken ver komen denk ik;)

grtz

Laatst bewerkt:
Is dit moeilijk?
Nu gaat dit ook maar je alles in de lijst zoeken, en als je een lange lijst hebt, kan het wat lang duren voor je factuur klaar is.

Je kunt met gegevensvalidatie werken en dan bijvoorbeeld de 1e 3 tekens invullen.
Als je even rondkijkt hier op het Forum is daar genoeg over te vinden.
Ik weet alleen niet of het dan een meerwaarde heeft om de splitsing die ik eerder noemde te maken.

Grtz

Dan ga ik dan eens rond neuzen op het forum.
Op wat zoek ik best op dit forum?

@Boomen: als je bij je xlsx bestand die je gemaakt hebt, bij kolom aantal het getal veranderd,is bij de totale korting een groot verschil?

Hoe komt dit?

Ziet er ook heel goed uit, merci hoogteijling.

Ga nu alles eens samenvoegen tot ik 1 file heb.

Ik had de laatste upload van boomen trouwens als basis gebruikt.

Groeten Marcel

Ja heb het gezien. Maar in beschrijving heb je nu 2 keuzelijsten, kan ik die ene verwijderen?

@hogoteijling: steelgate had al een keuzelijst, Maar zijn vraag was om ervoor te zorgen dat hij de 1e 2 letters in kann typen zodat als er veel verschillende nummers komen de oneindige lijst gefilterd kann worden door te typen. Deze vraag is al 100x behandeld op dit Forum vandaar de link:)(zie post #11)

De toevoeging van extra kolommen heeft naar mijn inzien hier dus geen zin. Die kun je denk ik herstellen naar het oude voorbeeld. Of hoogteijling heeft hiervoor een reden die ik niet zo 1,2,3 zie.

grtz

Edit: Als de nummers en omschrijvingen apart geleverd worden kann het inderdaad nuttig zijn. dit is alleen voor ons op dit Moment niet bekend.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan