Kortsluiting in laptop na ice-tea akkefietje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Ik weet niet of deze vraag juist staat, maar goed:

Het verhaal: ik heb wat gemorst op mijn laptop (Samsung van 2 maanden oud). De spatiebalk plakt wat aan de rechterkant, alsook wat andere toetsen aan de rechterkant, maar dat terzijde.

De aansluiting op netspanning zit links, de ventilatie zit links en die zijn niet besmet denk ik. Scherm is ook niet bespat geweest, maar af en toe geeft de computer wel even de geest.

Hoe het dan gaat in stappen?

1) Scherm valt uit, powerknop blijft blauw (aan).
2) op die knop drukken heeft geen zin om iets te veranderen.
3) Het uit- en insteken van de aansluiting op netstroom doet de laptop uitvallen
4) het terug uitnemen van de aansluiting op netstroom doet de laptop terug functioneren

Vermoedelijk een of andere kortsluiting, maar buiten lastig niet echt meteen groot probleem op dit moment - want ik verlies geen werk, alle schermen zijn nog steeds present eens het terug werkt.

Waar zou het aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen?

Dat is listig. Heb je een fohn of zo van moeders. Niet te hard zetten he en ook niet gloeiend heet doen en niet dichtbij houden op en neer wapperen enz enz..

Anders die laptop laten drogen op zijn kop zetten. Fohnen is wel op eigen risico he..... :p Haal alle stroom er van af en sluit hem af. Het is maar een idee he.

Zitten er suikers in die ice tea. Plakzooi...... Dat weet ik zo niet een twee drie.

ice tea is procent plkboel, dus eeh, ik denk dat er ook evenwel corosie aan de gang is

Dus al droog je hem... op een bepaald moment zullen de verbindingen rot zijn en je vreemde storingen krijgen...
Alleen speciale bedrijven kunnen hem NU MISSCHIEN....nog cleanen, maar dat zal niet goedkoop zijn. Eigenlijk had dat meteen gemoeten...

Als de laptop uitvalt als je de stroom eraf haalt dan is je batterij defect, of ergens iets in de circuits van de batterij.

Probeer ergens een andere batterij te lenen om te zien of dat beter gaat

Ron

door de plakboel kan dus het batterijcircuit, of de regulator erop vernield zijn

binnen de minuten moet die opengameekt zijn en zoveelmogelijk gecleand zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Leesvoer:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ptop-vervangen-of-niet?highlight=laptop+vocht

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ver-laptop-toetsenbord?highlight=laptop+vocht

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/291138-Koffie-over-mijn-laptop?highlight=laptop+vocht

Uiteindelijk komt het hier op neer ....

Laptop zo snel mogelijk volledig spanningsloos en droog maken.

Indien je het toestel wel opstart terwijl er nog vocht aanwezig is , dan kunnen de gevolgen catastrofaal zijn.

Peter

update: enkel als de batterij via netstroom volledig is opgeladen, valt pc eventjes uit. Kabel uittrekken en je kan terug verderwerken. Batterij gaat 4 uur mee en laadt 2 uur op, dus ik kan 6 uur aan een stuk zonder problemen werken :)

Wacht maar tot de corrosie toeslaat als je het niet goed schoongemaakt hebt...(helaas, dit kan gebeuren...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan