Kortsluiting laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukPSV

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden is een van de USB-poorten van mij laptop kapot gegaan. Toen ik de muis eruit trok is 'de helft' van de USB-poort meegekomen. Het zwarte 'dingetje' zat zeg maar nog in de muis. ;) Verder niet zo'n heel groot probleem, alleen de USB poort onbruikbaar.

Nu wilde ik dus net een USB stick in een poort doen, maar dat deed ik dus per ongeluk in de kapotte poort. Onmiddelijk viel de laptop uit en is met geen mogeljikheid meer aan te krijgen.

Iemand enig idee of hij nog te redden is? Het is dan wel geen duur ding, maar heb 'm pas een paar maanden en zou dit wel zonde vinden.

Alvast bedankt :)

heb je al een bios reset geprobeerd?

batterij uit , stroom kabel uit. en dan power button voor 30-40 seconden ingedrukt houden.
dan batterij weet terug zetten en kijken wat er dan gebeurd.

Anders klinkt het wel alsof de moederbord misschien kapot is.

Hallo

Persoonlijk mis ik wel de vermelding van merk/typenr van deze laptop.

Anderen misschien ook , en je kan (kon) specifieker antwoorden krijgen (merkgebonden)

Desondanks toch een poging:

Er is misschien nog steeds een kortsluiting aanwezig in de betrokken u.s.b. connector.

Controleren of VCC pin 1 niet met de massa (metaal v/h chasisdeel) kontakt maakt.

Uiteraard ook meteen kijken of D+ of D- geen massasluiting maakt.

Pinout u.s.b. poort :

http://pinouts.ws/usb-pinout.html

Uiteraard was de meest logische aktie geweest om het isolatie stukje "Het zwarte 'dingetje' zat ... " onmiddelijk terug in de betrokken u.s.b. poort te monteren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan