Kortsluiting???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
right,

mijn pc stopte er vorige week vrijdag mee en er ontstond een brandgeur in mijn kamer die van mijn voeding afkwam, mijn eerste gedachte "voeding doorgebrand/kortsluiting" voeding vervangen afgelopen vrijdag en nu een aantal uur geleden is mijn nieuwe voeding kapot gegaan (wederom brandgeur)

nu lijkt het mij sterk dat het aan de voeding lag dus heb een oude voeding gepakt en binnen luttele seconden was ook deze kapot,

nu denk ik dus dat er ergens anders kortsluiting is in mijn computer mijn idee is dat het of het moederbord of de processor kortsluiting maakt, beide zien er echter "normaal" uit (nergens zwarte plekken o.i.d.)

waar moet ik precies opletten bij mijn moederbord/processor? beide zijn trouwens iets meer dan een half jaar oud er zit dus garantie op, of dit ook onder de garantie valt weet ik niet 100% zeker

Anderhalf jaar geleden had ik hetzelfde probleem.
Zelfs bij de computerzaak wisten ze niet waar het door kwam en ze vermoedden daar blikseminslag.
Nog veel succes ermee!

Hoi,

Heel vreemd.. maar mijn vermoedens gaan uit naar de moederbord... Terug brengen en een nieuwe halen zou ik zeggen...

Zeg maar dat het je al 3 voedingen gekost heeft en dat er vermoedelijk ergens op de moederboard een kortsluiting zit, eventueel zullen ze dit ook wel gaan testen.

Groetjes, Dj Viper

Je mobo is toch ge-isolleerd opgesteld op uw chassis ??

Overspanning op het 220V net ??

Magnetisch veld in de buurt ??

Zo niet, mobo laten testen bij de pc boer zou ik zeggen.

Hallo

Vermoed de c.p.u. die bye ..bye is ....

Van het ogenblik dat je er zelf aan werkt , vervalt in "theorie " de garantie ....

Ik zou er de originele p.supply terug erin monteren en gewoon de garantie "claimen" .....

Uiteraard geen sporen van zelf aan te "m.c. gyveren" achterlaten ....

Hopelijk voor u , waren er geen beveiligings stickers op het chassis aanwezig..

Peter

Ja alles kan mogelijk zijn, ik zou eerder denken dat de netspanning niet lekker is, helaas heb je er al 3 weg kunnen gooien maar eigenlijk had je bij het plaatsen van een ander alle onboard apparatuur moeten loskoppellen en er 1 voor 1 weer in moeten doen, dan weet je zeker of het aan de voeding secu netspanning ligt en anders weet je ook snel genoeg de boosdoenner.
grtjs jjw

Heb momenteel alle onderdelen behalve mijn moederbord/CPU draaien op mijn oude PIII en bijbehorende moederbord alles draait perfect,

Inmiddels contact gehad met de leverancier (Norrod.nl) en deze heeft mij geadviseerd beide (moederbord en CPU) op te sturen naar hun voor de garantie, (volgens hun zit er nog garantie op)

bedankt voor de antwoorden/reacties

Nou verzenden die boel en afwachten?
Je zult waarschijnlijk lang moeten wachten dan maar goed als hun zeggen dat er nog garantie is, gebruiken zou ik zeggen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan