Kortsluiting??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoukjong

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Vanmiddag druk bezig geweest om de pc van mijn schoonfamilie opnieuw te installeren.. Alles werkte en liep prima, totdat mijn vriend de kabel van het internet of van de boxen (die aan stonden) inplugde. Hij zegt dat hij bij een van die kabels een vonkje heeft gezien en nu werkt de pc uiteraard niet meer. De voeding is het probleem niet, want de cd-rom en de floppy krijgen wel gewoon stroom en de fan van de kast draait ook. Zowel de modem als de geluidskaart zijn geintegreerd in het moederbord, dus ik ben bang dat dat het probleem is. Hoe kom ik erachter wat er allemaal kapot is gegaan bij deze actie? Moederbord heb ik al afgeschreven, maar moet ik dat ook doen met videokaart, geheugenbankjes en processor?

Indien je een pc aan een randaarde kontaktdoos hangt, en dan de netwerkkabel inplugt, dan kan dat idd voorkomen, dan wordt die netwerkkabel ook de aarding, maar dat het mobo eraan zou overlijden is nog maar de vraag.

Tevens is je stellige overtuiging dat de voeding het niet is, nergens op gebasseerd, er lopen meerdere voltlijnen uit die voeding, vaarvan er sommige daarvan overleden kunnen zijn.

Testen van alles, d.m.v. alles uitbouwen en vanaf een kaal moederbord op een plank, met een speaker eraan, opbouwen.
Te beginnen met een biosreset.

Dan eerst met een andere voeding proberen, en nu moet de bios een biosbeep code afgeven op de speaker als je de 2 powerswitchpinnen kortsluit, cpu erin, dan het geheugen en dan de videokaart.

Indien het mobo werkelijk overleden is, kun je de onderdelen ook zo testen op een ander mobo.

Het bios resetten dmv het batterijtje er 5 minuten uit te halen kan ook al eens hulp bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan