Kost een domein verhuizen geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaspar55

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Hallo,

Ik heb nu een domeinnaam (gekocht bij gandi.net), maar deze wil ik verhuizen naar versio want ik wil er een hosting pakket bijnemen. Ik keek op de site van versio en daar stond dat het gemakkelijk was om je domeinnaam te verhuizen... Maar ik vroeg me af of dit nou geld kost?

Alvast bedankt..

Je zult waarschijnlijk bij je nieuwe hosting, de domeinnaam moeten gaan betalen
Endan wordt die overgeplaatst (denk dat het zoiets was) ik gebruik mijn eigen server en eigen domeinnamen dus is geen probleem voor mij :)

Nattuurlijk is het wel beetje stom geweest om een engelse maatschappij te nemen voor je domeinnaam.
Er zijn er in Beglië en Nederland genoeg die het zelfde aanbieden!

- Robbe

Hallo Robbe,

Bedankt voor je antwoord, maakt uit voor de verhuizing dat ik mijn domein bij Gandi (het is een Franse maatschappij) heb gekocht...of maakt dat geen verschil?

-kaspar

Eerlijk gezegd weet ik dat niet.

Ik denk dat dat gewoon gaat. Maar je zult eens bij versio.nl moeten horen, over voorwaarden.
Het kan zijn dat ze kosten aanreken om de domeinnaam van Franse servers naar hun Nederlandse servers te krijgen.

Nee, dat is volgensmij gewoon een service die een (web) hosting biedt. Hostings hebben hun datacenters op verschillende locaties staan, dus dat het in frankrijk is gehost maakt niets uit.

Verhuizen kost in de regel niks. Wel is het zo dat een verhuizing gezien wordt als een hernieuwde registratie en deze kosten zul je wel moeten betalen. Je kunt overigens gewoon het domein laten staan waar het nu staat en de files hosten bij versio.nl. Tegen de tijd dat het domein verloopt zorg je voor de verhuizing, scheelt dubbele kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan