Kosten aan GPS ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter THWIT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo,

Ik heb een mobieltje met daarop een programma die ik als navigatiesoftware kan gebruiken.
Het is mijn mobieltje dat beschikt over GPS.
Nou vroeg ik mij af of ik kosteloos van die GPS gebruik kan maken, of dat het geld kost. Ik heb namelijk maar prepaid, dus anders ben ik daar zo doorheen.

Dus de vraag:
Kun je kosteloos gebruik maken van de GPS van je mobieltje?

Alvast bedankt!

Ligt eraan, als je mobiel verbinding maakt met de sataliet dan kost het niks maar als je mobiel verbinding maakt met internet om GPS te kunnen kost het wel geld, als internet via prepaid gaat en niet via je eigen draadloze verbinding.

Succes

Ohh...
Dus GPS is geen GPS, maar eigenlijk gewoon een internet verbinding?

Ohh...
Dus GPS is geen GPS, maar eigenlijk gewoon een internet verbinding?

ligt eraan of de GPS verbind met internet of met sataliet, die van me vader verbind met sataliet maar kan ook via internet verbinden!

Even duidelijk stellen: GPS gaat niet over internet. Het is niet mogelijk om via internet op de meter nauwkeurig te bepalen waar jij bent. Je praat dan over een nauwkeurigheid van honderden meters.

GPS-sattelieten zenden eigenlijk constant signalen uit naar de aarde over waar ze zijn, apparaten als navigatiesystemen en smartphones kunnen deze signalen gratis uit de lucht plukken om te bepalen waar het systeem zich bevindt.

Mocht je werken met bijvoorbeeld Google Maps navigatie, dan gebruikt deze applicatie het GPS signaal (dus geen internet) om te bepalen waar je bent, maar het heeft nog wel de kaarten nodig, die hij wél van het internet plukt.

Er zijn ook navigatie apps die de kaarten niet hoeven te downloaden, maar deze bij installatie op de sd kaart zetten, zoals Sygic of TomTom (Dus op dezelfde manier als de traditionele navigatiesystemen).

Interessant leesvoer

Laatst bewerkt:
Gps is gratis...
Maar bv Google maps kan je positie bepalen aan de hand van gsm masten,dit kost geld.
Wil je dit niet zet dan "gegevenstoegang via mobiele netwerken" (tijdelijk) uit.

En nog even aanvullen. Navigeren via GSM masten kost ook niks. Alleen dit is niet nauwkeurig en je bent afhankelijk van de aanwezigheid van voldoende masten.

Het enige dat geld kost is het ophalen van kaarten via je internet verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan