• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kosten afhankelijk van invoer gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickos87

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Beste,

Hopelijk kan een Excel genie mij helpen met het volgende:

Om de kosten van de credit card maatschappij direct van de omzet af te halen, wil ik deze verwerken in mijn Excel sheet. In de bijlage heb ik een voorbeeld (enkele gegevens weg gelaten), in kolom I dienen de kosten van de credit card maatschappij weergegeven te worden. Dit is een percentage van de totaalprijs incl. BTW.

Gezien er meerdere betaalmethodes zijn, is deze dus afhankelijk van de in kolom A gekozen methode. Dus, ALS betaalmethode Visa óf MasterCard is, dan moet het percentage (2,95%) van de transactiekosten berekend worden over de totaalprijs van de het product (Kolom E). Is de betaalmethode geen van beide(bijv. iDEAL) kan deze leeg blijven en blijft het te ontvangen bedrag hetzelfde als kolom E.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen. Indien er meer info nodig is hoor ik het wel.

Thanks!Bekijk bijlage Voorbeeld betaalmethode.xlsx

Kopieer in cel C7, en daarna in de rest van de kolom:

Code:
=ALS(OF(A7="MasterCard";A7="Visa");2,95%*E7;0)

Eventueel kun je nog het kostpercentage laten zoeken in tabel op tabblad "betaalmethodes" in geval van wisselende tarieven. Ik heb me niet bemoeid met de verwijzingsfouten in de kolommen B, D en E.

Geweldig. Uiteindelijk toch niet zo lastig als dat ik dacht.

Geweldig ook dat je zo snel hebt kunnen reageren. Alle lof!!

Overigens zijn de verwijzing werkend, echter niet in dit bestand, maar toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan