kosten bellen/smsen naar buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Het volgende:

Mijn vriendin zit in Turkije. Ik zit gewoon in Nederland. Ze heeft haar Nederlandse mobiele telefoon mee (T-Mobile) en een Turkse mobiele telefoon met een Turkse provider. Ik heb een Hi abonnement (Hi Online+onbeperkt sms+onbeperkt internet).

Klopt het dat ik de normale kosten betaal voor het smsen naar haar Nederlandse telefoon? Op de site van Hi staat immers dat het smsen naar een Nederlands nummer in het buitenland vanuit Nederland, geen extra kosten heeft. Deze smsjes betaal ik dus gewoon uit mijn bundel.

Het smsen naar haar Turkse nummer betaal ik buiten mijn bundel lijkt me dan. Wat kost dit? Dit kan ik niet op de site vinden.

Als zij mij smst met haar Turkse nummer, kost me dit niets om te ontvangen. Klopt dit? Als zij me smst met haar Nederlandse nummer kost me dit ook niets. Klopt dit?

Het bellen is heel duur, als ik naar haar Turkse nummer bel kost me dit 1,25 per minuut. Als ik naar haar Nederlandse nummer bel delen we de kosten. Zij betaald voor het ontvangen van het gesprek, en ik betaal voor het geven van het gesprek.

Heb ik het zo goed? Ik kan dus het beste haar smsen naar haar Nederlandse nummer. En zij kan het beste terug sturen met haar Turkse telefoon.

Alvast bedankt!

wat je zegt klopt inderdaad alleen: Als zij me smst met haar Nederlandse nummer kost me dit ook niets. Klopt dit? ik denk dat dit niet helemaal klopt, volgens mij verbindt zij dan namelijk eerst met nederland die het bericht uit turkije haalt... dus dat zal ook wel wat meer kosten. volgens mij klopt de rest verder wel. de tarieven weet ik niet maar die kan je gewoon opvragen bij hi, moet je even contact opnemen.

Bedankt voor je reactie.
Bedoel je dat het mij dan geld kost als zij me smst? Of kost het haar extra? Dat het haar extra kost begrijp ik, maar ik maak dan toch geen extra kosten?

Heeft ze ook een computer? Dan kunnen jullie beter Skype gebruiken, daarmee kun je gratis (video) bellen en je kunt er ook goedkoop gewoon mee bellen en sms'en.
Naar een vast nummer is dat 3,2cent en mobiele nummers 16cent p.min. en sms'en voor 12cent. Dus als ze geen computer heeft kun je haar toch goedkoper bellen en sms'en.
Skype zelf is gratis en je kunt het zelfs op een aantal smartphones installeren :thumb:

jij maakt geen extra kosten nee, jij betaalt namelijk tot aan de nederlandse grens, maar dat doet zij ook... zij zal dus (tenzij hi daar ook iets speciaals voor heeft) geen extra kosten maken.

lees dus nog wel even alles van hi goed door, want je wilt niet achteraf voor een verassing komen te staan.

Hoe je het ook draait of keert. Iemand van jullie 2 belt/smst naar het buitenland. Je zou inderdaad skype kunnen gebruiken. Wil je echter gewoon je telefoon gebruiken, maak dan een account aan bij bijv. voipbuster. Je belt dan naar een vast turks nummer voor 0,23 cent. Bellen naar turks mobiel kost 17,3 cent per minuut.

Het leuke is dat dit ook werkt vanaf een mobiele telefoon. Bij voipbuster hebben ze namelijk lokale inbelnummers (010, 040 enz). Die bel je met je mobiel. Je kunt dan het nummer van de bestemming intoetsen. Vervolgens kun je uren kletsen voor weinig.

Skype gebruiken we al inderdaad, ideaal! Maar het internet in het appartement waar ze verblijft werkt nog niet. Ze haalt deze week een UTP kabel zodat ze op internet kan. Tot die tijd zit ze gewoon in internet cafe en dat werkt ook prima.

Op de site van Hi staat duidelijk aangegeven dat het smsen naar een Nederlands nummer in het buitenland net zoveel kost als het smsen naar een Nederlands nummer in Nederland. Mij kost het dus niks. Op de site van T-mobile staat dat het ontvangen van een sms in het buitenland gratis is. Oftewel geen extra kosten voor haar om te ontvangen. Zij betaald natuurlijk wel meer omdat ze vanuit het buitenland smst.

Op de site van Hi staat het allemaal zeer onduidelijk. Op die van T-mobile ook. Ik ga morgen bellen met de klantenservice van Hi en T-Mobile en hoop dat ze me duidelijkheid kunnen geven.

Ja ze maken het expres zo onduidelijk en duur! Er wordt goud aan verdiend bij die mobiele providers!
Hopelijk heeft ze snel Internet daar, dan kun je gratis met elkaar spreken ;)

Ja achterlijke bedragen, 1,50 euro om naar het buitenland te bellen. PER MINUUT. Belachelijk!

Smsen kost me niks als het goed is. Nja ik ga het morgen horen en me kapot schrikken van de rekening of een diepe zucht van opluchting... :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan